تاریخ انتشار: جمعه 18 بهمن 1392
ایجاد رده سلولی جدید در بررسی تومورهای ملانوما

  ایجاد رده سلولی جدید در بررسی تومورهای ملانوما

محققین Dartmouth پروتکل جدیدی ایجاد کرده اند که به سلول های به دست آمده از تومورهای ملانومای موشی اجازه می دهد به آسانی در محیط کشت سلولی رشد کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، محققین می گویند: ما پیش بینی می کنیم که این رده های سلولی برای بسیاری از محققینی که از ملانومای موشی به عنوان یک مدل استفاده می کنند بسیار مفید خواهد بود.

رده های سلولی موشی که موتاسیون BRAF را در بر داشته باشند وجود ندارند این در حالی است که این موتاسیون در ملانومای انسانی بسیار شایع است. از طرف دیگر رده های سلولی که در دسترس هستند خیلی آهسته در محیط کشت رشد می کنند و نشانه ای از رده های سلولی ملانومای انسانی ندارند. آزمایش های دقیق روی مکانیسم های مولکولی کنترل کننده رفتار رده های سلولی موَشی مشکل است زیرا رده های سلولی موشی که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته اند در محیط کشت به خوبی رشد نمی کنند.

محققین مدرسه پزشکی Geisel اولین کسانی هستند که پروتکلی را طراحی کرده اند که  به دست آوردن سلول های ملانومای موشی از تومورها را امکان پذیر می کند و این سلول ها به آسانی در محیط کشت سلولی رشد می کنند. نکته مهم این است که این رده های سلولی از نظر ژنتیکی با نژادهای موشی که از لحاظ ایمونولوژیک سازگار است، در حالی که سلول های انسانی احتیاج به این دارند که سیستم ایمنی موش تضعیف یا سرکوب شود تا رشد کنند.

بنابراین، توانایی مطالعه این رده های سلولی ملانومای موشی هم در محیط کشت و هم در بدن موش با سیستم ایمنی سالم یک مزیت ازمایشگاهی محسوب می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه