تاریخ انتشار: یکشنبه 20 بهمن 1392
ابتلاي کودکان ايرانی به سرطان بيش از متوسط جهاني

  ابتلاي کودکان ايرانی به سرطان بيش از متوسط جهاني

رييس مرکز بيماري هاي خوني و مادرزادي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، آمار سرطان در بين کودکان کشور را بيش از متوسط جهاني اعلام کرد و گفت: بيش از 85 درصد کودکان سرطاني در کشور بهبود پيدا مي کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، «حسن ابوالقاسمي»  رييس مرکز بيماري هاي خوني و مادرزادي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در نشست خبري هشتمين کنگره سراسري انجمن خون و کودکان ايران افزود: اکنون شيوع سرطان کودکان در کشور 23 در 100 هزار است، در حاليکه اين آمار در سطح بين المللي 14 تا 15 در 100 هزار است.
 
وي ادامه داد: البته آمار برخي سرطان ها در کشور کمتر از متوسط جهاني است؛ اکنون دو هزار و 500 تا سه هزار بيمار سرطاني در کشور تحت درمان هستند.
 
رييس مرکز بيماري هاي خوني و مادرزادي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي همچنين خواستار جمع آوري داروهاي دست دوم و دست سوم سرطان از بازار دارويي کشور شد.
 
ابوالقاسمي گفت: اکنون اغلب داروهاي بيماران خوني در کشور در دسترس است، اما در دوران تحريم، داروهاي دست دوم و دست سوم و شناخته نشده اي وارد کشور شد که لازم است به سرعت جمع آوري و با برندهاي اصلي و شناخته شده جايگزين شوند.
 
به گزارش خبرگزاری آریا وي تصريح کرد، دليلي وجود ندارد که داروهاي دست چندم را وارد کشور کنيم، هرچند که در حال حاضر سازمان غذا و دارو به اين امر توجه کرده است.
 
رييس مرکز بيماري هاي خوني و مادرزادي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت: داروهاي دست چندم براي بيماران عارضه داشته و روند درماني را سخت مي کند؛ بطور مثال اين داروها با تاثيرگذاري زياد روي اعصاب(نوروپاتي)، موجب کاهش ظرفيت پذيرش دارو از سوي کودکان مي شود.
 
ابوالقاسمي، عوارض داروهاي دست چندم را بيش از عوارض ديگر داروها دانست و افزود: با اين وجود، داروهاي دست چندم موجب مرگ بيماران نشده است.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه