تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 بهمن 1392
ترمیم ماهیچه ها با جوان سازی سلول های بنیادی

  ترمیم ماهیچه ها با جوان سازی سلول های بنیادی

دانشمندان دانشگاه استنفورد در آمریکا با آزمایشی روی موش ها توانستند با جوان سازی سلول های بنیادی، بافت های عضلانی در این حیوان را دوباره فعال کنند و عملکرد عضلات را بهبود ببخشند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان پایگاه خبری یونایتدپرس، روند پیری طبیعی سبب کاهش توانایی عضلات در به دست آوردن مجدد قدرت و تحرک بعد از آسیب عضلانی می شود. زیرا در بیشتر مواقع با افزایش سن سلول های بنیادی موجود در بافت های عضلانی که برای ترمیم آسیب اختصاص یافته اند، سلول ها نمی تواند فیبرهای عضلانی جدید زیادی تولید کند.
 
پیش از این تصور می شد که سلول های بنیادی عضلانی با افزایش سن تغییر پیدا نمی کند و از دست دادن عملکرد عضلانی در درجه اول به دلیل عوامل خارجی در محیط سلول است.
 
هلن بلو از دانشگاه پزشکی استنفورد در این مورد گفت: زمانی که سلول های بنیادی را از ماهیچه موش های مسن جدا کردیم، دریافتیم که با افزایش سن این سلول ها تغییرات زیادی نشان می دهند. در واقع، دو سوم از سلول های بنیادی در مقایسه با موش های جوان تر ناکارآمد بوده و این نقص حتی بعد از پیوند عضلات همچنان ادامه دارد.
 
به گزارش ایرنا، پژوهشگران با استفاده از دارو، فعالیت بیولوژیکی در درون سلول های بنیادی را که سبب تبدیل شدن به سلول های غیر بنیادی عضلانی می شود، متوقف کردند.
 
محققان دریافتند زمانی که سلول ها مجددا به حیوانات پیوند زده شوند، این سلول های بنیادی دوباره جوان شده به سلول های طبیعی خود مهاجرت کرده و به منظور کمک به ترمیم عضله، مجموعه ای از سلول های بنیادی طولانی مدت تولید می کند.
 
به گفته محققان این روش درمانی می تواند در آینده برای ترمیم آسیب های عضلانی بیماران سالمندان مورد استفاده قرار گیرد.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه