تاریخ انتشار: یکشنبه 11 اسفند 1392
محققین روشی جدید با مقیاس های نانو را برای مبارزه علیه سرطان ابداع کرده اند

  محققین روشی جدید با مقیاس های نانو را برای مبارزه علیه سرطان ابداع کرده اند

محققین روشی مبتکرانه برای مبارزه با سرطان طراحی کرده اند که داروهای شیمی درمانی را به کمک نانوذره ها مستقیما به سلول های درمانی حمل می کند و زمانی که تحت اشعه مادون قرمز قرار می گیرند آن ها را آزاد می کنند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، انتقال داروهای فعال شونده با نور برای درمان سرطان به دلیل این که  به پزشکان اجازه کنترل دقیق زمان و مکان آزاد سازی دارو در بدن را می دهند، امیدهای زیادی را ایجاد کرده است. انتقال و آزاد سازی داروهای شیمی درمانی به نحوی که فقط سلول های توموری را تحت تاثیر قرار دهند و به سلول های سالم پیرامونی آسیبی نرسانند، می تواند تا حد زیادی عوارش جانبی این داروها را کاهش دهد. اما تکوین سیستم های انتقال دارو که به نور نفوذ کننده به بافت پاسخ دهد یک از معضلات اصلی است.

به این منظور محققین نوع جدیدی از نانوذره را ساخته اند که می تواند انرژی نور نفوذ کرده به بافت را جذب کند. این نانوذره ها دارای سوراخ ها یا لوله های کوچکی هستند که می تواند داروهای شیمی درمانی را در خود نگه دارد.

محققین عملکرد این نانوذره ها را با استفاده از سلول های سرطانی سینه نشان داده اند. از آن جایی که این نورهای مادون قرمز تا عمق4 سانتی متری سطح پوست نفوذ می کنند این سیستم انتقالی می تواند برای تومورهای قرار گرفته در این محدوده مانند تومورهای سینه، کولون، معده و تخمدان و ...، به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. این نانوذره ها علاوه بر حساسیت به نور، فلورسنت نیز هستند و بنابراین می توان آن ها را درون بدن نیز ردیابی کرد و در نتیجه به محققین این امکان را می دهند که پیشرفت این نانوذره ها به درون سلول های سرطانی را مورد ارزیابی قرار دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه