تاریخ انتشار: یکشنبه 25 اسفند 1392
سلول های بنیادی سرطانی را می توان با داروهای ضد سرطان کپسوله شده درون نانوذره ها و فریز کردن تخریب کرد

  سلول های بنیادی سرطانی را می توان با داروهای ضد سرطان کپسوله شده درون نانوذره ها و فریز کردن تخریب کرد

ترکیب شیمی درمانی مبتنی بر نانوداروها و فریز کردن، یک استراتژی موثر را برای حذف سلول های سرطانی شبه بنیادی ارائه می دهد. این سلول ها هستند که موجب مقاومت سرطان به داروها و متاستاز آن به سایر بافت ها می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily،استفاده از سرمای شدید یا فریز کردن(cryoablation) یک تکنیک مبتنی بر انرژی است که به میزان بسیار کمی تهاجمی است و برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند سرطان با فریز کردن بافت سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد و دمای بافت مورد نظر را به زیر صفر می رساند تا آسیب را غیر قابل برگشت نماید. از این روش به میزان زیادی برا ی سرطان سینه استفاده می شود زیرا ظاهر بافت و اندام را بدون ایجاد اسکار به صورت طبیعی حفظ می کند. با این وجود این روش به تنهایی کارایی کامل ندارد و نمی تواند سلول های سرطانی بنیادی را به صورت کامل حذف کند و در نتیجه امکان عود کردن مجدد سرطان وجود دارد.

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه اوهایو این تکنیک را با شیمی درمانی با استفاده از نانوداروها ترکیب کرده است و از آن برای تخریب سلول های بنیادی سرطانی استفاده کرده است و نتیجه حذف تقریبا کامل این سلول ها بوده است.

محققین می گویند این درمان ترکیبی جدید با استفاده از فریز کردن و نانوداروها یک گام مهم و روبه جلو در بهبود امنیت و  کارایی روش های مبارزه با سرطان است. در واقع آن ها معتقدند با استفاده از این روش می توانند ریشه اصلی سرطان که همین سلول های بنیادی سرطانی هستند را از بین ببرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه