تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1393
ارائه طرح‌هایی از سوی دانش‌آموزان برای درمان سرطان و ایدز
در جشنواره زیست فناوری مطرح شد

  ارائه طرح‌هایی از سوی دانش‌آموزان برای درمان سرطان و ایدز

دانش‌آموزان مبتکر کشورمان طرح‌هایی در جشنواره زیست فناوری برای درمان سرطان و ایدز ارائه کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان ، شور و هیجان خاصی در بین دانش‌آموزانی که به مرحله نهایی دومین جشنواره زیست فناوری ایران راه پیدا کرده‌اند، وجود دارد.
 
دانش‌آموزانی از اقصی نقاط کشور با دستی پر پا به عرصه جشنواره گذاشته‌اند و می‌خواهند آینده کشورمان را بسازند.
 
طرح‌هایی آماده کرده‌اند که بیماری‌ها را درمان و به چرخه صنعت کشور، کمک می‌کند.
 
ارائه طرحی پیرامون سم طبیعی برای کمک به کشاورزان
 
غلامرضا نظری، دانش‌آموز برگزیده جشنواره زیست فناوری اظهار داشت: کلاس سوم تجربی هستم و از استان خراسان جنوبی و شهرستان قاین به این جشنواره آمدم.
 
وی با اشاره به طرحی که در جشنواره حائز رتبه شده است، خاطرنشان کرد: طرح من درباره یک سم طبیعی است که از یک گیاه محلی که بیشتر در مناطق گرم و خشک و مرکزی از جمله خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رشد می‌کند، تهیه شده است.
 
این دانش‌آموز برگزیده در جشنواره زیست فناوری گفت: از زمانی که مطلع شدم چنین جشنواره‌ای برگزار می‌شود به تحقیق و پژوهش پرداختم و از کشاورزان قدیمی و امروزی سؤال پرسیدم و گفتم در زمان گذشته برای از بین بردن آفت‌ها از چه چیزی استفاده می‌شد که مرا راهنمایی کردند و این طرح را ارائه کردم تا کشاورزان دیگر بتوانند از این طرح استفاده و هزینه‌هایی که برای تهیه سم می‌پرداختند، کم شود.
 
نظری ادامه داد: طرحم در جشنواره پذیرفته شده و باید در مرحله داوری شرکت کند؛ به نظرم طرح خوبی است و می‌تواند برای کشاورزان مورد استفاده باشد؛ به خصوص برای گیاهان میوه‌دار مانند هندوانه و خربزه استفاده می‌شود و هیچ ضرری برای درختان و محیط‌زیست ندارد و آسیب‌هایی که دیگر سم‌ها بر محیط می‌گذارند را ندارد.
 
به گزارش فارس این دانش آموز برگزیده، تصریح کرد: حدود دوسال است که به تحقیق و پژوهش پرداخته‌ام و خودم هم این سم را تهیه و استفاده کردم و متوجه شدم که نتیجه می‌دهد.
 
طراحی نوعی ژل برای درمان سرطان و اچ آی وی
 
یکی دیگر از دانش آموزان برگزیده در دومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری نوعی ژل را طراحی کرده که می‌تواند در درمان بیماری‌هایی چون سرطان و اچ آی وی مؤثر باشد.
 
ترانه لطف‌اللهی، دانش‌آموز برگزیده در دومین جشنواره زیست فناوری گفت: دانش‌آموز سال دوم دبیرستان هستم و 16 سال سن دارم و از استان کرمانشاه در این جشنواره شرکت کردم.
 
وی با اشاره به طرحی که در این جشنواره ارائه کرده است، تصریح کرد: طرحم راجع به داستان کوتاه در مورد ژل درمانی است؛ ژل درمانی مجموعه روش‌های جدید و نوین است که در درمان سرطان و بیماری‌های خاص استفاده می‌شود.
 
لطف‌الهی، گفت: حدود 2 ماه روی این طرح کار کردم و به صورت داستان کوتاه و یک رمان کار شد و توانستم از زبان یک دی ان ای این طرح را بنویسم.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه خلأ در درمان بیماری‌ها پیدا کردم، به نظرم ژل درمانی کاربرد بسیار زیادی دارد؛ این ژل می‌تواند بیماری‌هایی مانند سرطان را درمان کند؛ با استفاده از ناقل‌های ویروسی و غیر ویروسی که خطر کمی داشته باشند، بسیاری از بیماری‌ها درمان می‌شود.
 
این دانش‌آموز مبتکر به مثالی پیرامون طرحی که ارائه داده است اشاره و گفت: یک دختر بچه که حدود 5 یا 6 سال سن داشت و به اچ آی وی مبتلا بود را توانستند با روش ژل درمانی درمان کنند.
 
طراحی کشت باکتری برای آزمایشگاه‌های طبی
 
همچنین پگاه خسروی‌نیا، دانش‌آموز برگزیده دیگری در دومین جشنواره زیست فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، تصریح کرد: 16 سال سن دارم و در پایه دوم دبیرستان تحصیل می‌کنم و از تهران در جشنواره شرکت کردم.
 
وی به محور طرح خود برای شرکت در جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه اتوماتیک کشت باکتری، اسم طرح است که برای قسمت مهندسی پزشکی استفاده می‌شود؛ من از اول تیرماه سال 92 شروع کردم و هنوز هم روی آن کار می‌کنم.
 
خسروی‌نیا گفت: این طرح برای آزمایشگاه‌های تشخیص طبی استفاده می‌شود و فکر می‌کنم با توجه به پرسشنامه‌هایی که انجام داده‌ایم، یکی از نیازهای جامعه امروز است؛ این طرح در پژوهشگاه صدرا تست شد و موفق بود.
 
به گزارش فارس، حدود 99 دانش‌آموز به عنوان برگزیده در دومین دوره جشنواره زیست فناوری فرصت حضور در این عرصه را یافتند و به ارائه طرح خود پرداختند؛ این جشنواره در اردوگاه دانش‌آموزی شهید باهنر تهران برگزار شده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه