تاریخ انتشار: شنبه 30 فروردین 1393
درمان  فلج مغزی با سلول های بنیادی

  درمان فلج مغزی با سلول های بنیادی

Cord Blood Registry با همکاری دانشگاه تگزاس در حال انجام آزمایشات بالینی مرحله دوم است تا ایمن بودن و کارایی دریافت سلول های بنیادی از طریق تزریق داخل وریدی را در بیماران دچار فلج مغزی ارزیابی کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از bionews-tx،  دراین سری از آزمایشات  30 کودک مبتلا به فلج مغزی بین دو تا ده سال  سلول ها ی بنیادی  جدا شده ازخون بند ناف یا مغز استخوان خود را دریافت کرده و پنج کودک از هر گروه نیزماده ای که خاصیت دارویی ندارد دریافت خواهند کرد. وضعیت این بیماران در فاصله های زمانی 6، 12 و 24 ماه  مورد بررسی قرار خواهند  گرفت. در مدت  درمان عملکرد تنفسی ، کبدی، اعصاب و ...  بیماران مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. در این بررسی ها از MRI نیز استفاده خواهد شد.این مطالعه از نوامبر 2013 آغاز شده است و تا پایان 2015 ادامه خواهد داشت. نتایج به دست آمده از آزمایشات صورت گرفته در آزمایشگاه نشان می دهد که التهاب ایجاد شده در سیستم ایمنی باعث آسیب ها ی بیشتر در بیماری فلج مغزی می شود  بنابراین کاهش این نوع التهاب می تواند یک روش درمانی برای این بیماران محسوب شود. التهاب دیده شده در این بیماری ناشی از تکوین غیر عادی مغز و آسیب به نورون های حرکتی است. این تصور وجود دارد که استفاده از سلول های بنیادی فرد ممکن است مکانیسم های ترمیم آسیب را به کار اندازد. هدف این گروه شکستن چرخه التهاب و جراحت است. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 16 آبان,1393

Mahour

سلام.خاله ی من 44سالشه.فلج مغزی ظاهرا دکتر گفته cp.سخت بدنیا اومده واکسیژن به مغزش نرسیده وسخت صحبت میکنه ودرحالت عادی بدنش میلزه وتکون میخوره.کنترل ادرار داره.پاهاشم حس داره...باتوجه ب این ویژگی هایی ک بهتون گفتم ب نظرشمابرای بهبودشرایط فعلیش قرص لازم داره؟ <br />و از طریق سلولهای بنیادی میشه برای درمانش کاری کرد؟ <br />

یکشنبه, 05 مرداد,1393

لیلا عرب

بهار عزیز <br />با سلام <br />احتمالا کودک شما مبتلا به فلج مغزی نوع آتتوئید است که البته باید علل متابولیک برای وی رد شود.به دلیل همراهی با یک بیماری ژنتیکی دیگر یعنی آلبینیسم در پژوهشگاه رویان نمی تواند در طرح تحقیقاتی سلول درمانی شرکت کند. مرکز معتبر دیگری نیز در این زمینه نمی شناسیم.

پنجشنبه, 02 مرداد,1393

bahar harivandi

سلام <br />من یک برادرزاده دارم ک 16 ماهشه ... از 8 ماهگی متوجه شدیم کارهای رایج بین کودکان از قبیل نشستن و سر گرفتن رو انجام نمیده واسه همین از 8 ماهگی ب پیشنهاده دکتر متخصص کودکان ب مرکز کاردرمانی می بریم ... بعد از 2 هفته از بردن ب کاردمانی می تونست بخزه اما از اون ب بعد دیگه کار خاصی انجام نمیده فقط غلط می زنه و می خزه ... در ضمن مبتلا ب آلبنیسم هم هست ب همین سبب در ابتدای تولد ب پیشنهاد دکتر متخصص٬آزمایش غربالگری در آزمایشگاه پردیس انجام شده و در ضمن همه آزمایشات نوار مغزی , mri ,سیتی اسکن مغز انجام شده و توسط یکی از بهترین دکترهای مشهد (دکتر آخوندیان"متخصص مغز و اعصاب کودکان") بررسی شده و گفته شده از نظر مغزی مشکلی وجود نداره و فقط یک داروی pirastam ک برای گردش خون مغز می باشد تجویز کرده اند و طبق نظر کاردرمان ک البته متخصص نیست بچه برادرم مبتلا ب اتتویید از نوع حرکات اضافی سر و گردن می باشد٬ می خوام چند تا سوال ازتون بپرسم لطفا منو راهنمایی کنید : <br />۱. آیا از سلولهای بنیادی می تونیم استفاده کنیم٬اگر میتونیم لطفا درمورد راهش راهنماییمون کنید و چقد موثره؟ <br />۲. آیا ممکنه دلیل این بیماری مبتلا بودن ب آلبینیسم باشه ؟ <br />۳. اینکه آزمایشات مغزی درست و سالم بوده قابل استناد هست یا باید تا بزرگ شدن بیشتر صبر کرد ؟ <br />۴.تنها راه بهبود ٬کاردرمانیست یا راه دیگری هم دارد ؟ <br /> <br />ممنون ازتون ... <br />

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه