تاریخ انتشار: یکشنبه 31 فروردین 1393
برخی سلول های ایمنی تنها از یک اندام محافظت می کنند

  برخی سلول های ایمنی تنها از یک اندام محافظت می کنند

دانشمندان انواع سلول های ایمنی کشنده طبیعی را شناسایی کردند که خاص هر اندام بوده و به طور مؤثرتر قادر به مقابله با عفونت های ویروسی و سرطان در آن اندام می باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزاش بنیان به نقل از medicalxpress، دانشمندان روشی نوین را کشف کردند که سیستم ایمنی با سلول های سرطانی و عفونت های ویروسی مقابله می کند. این یافته ها می تواند در استفاده از سلول های ایمنی جهت درمان بیماری ها کمک مؤثری کند.
برخی اندام ها دارای معادل ایمنی پلیس محله می باشند; مدافع های خاصی که تنها یک ناحیه و یا یک اندام را بجای کل بدن حفاظت می کنند. دانشمندان نشان دادند که کبد، پوست و رحم هر یک سلول های ایمنی خود را دارند که به آنها سلول های کشنده طبیعی محدود به بافت گویند. سایر اندام ممکن است سازماندهی مشابهی داشته باشند. تمامی سلول های کشنده طبیعی در بدن اولین خط دفاعی مقابله با سرطان ها و ویروس ها را فراهم می کنند. اگر ما بتوانیم از داروهای خاص فعال کننده تنها این سلول های مخصوص به یک اندام استفاده کنیم، خواهیم توانست صلاحی قوی و انتخابی برعلیه عفونت ها و تومورها ایجا کنیم. سلول هایی که تنها از یک اندام حفاظت می کنند، نسبت به سایر سلول های ایمنی مجهزتر می باشند. دانشمندان معقدند که سلول های کشنده طبیعی جریان خون، بالغ بوده و زمانی که با سلول های سرطانی و ویروس ها مواجه می شوند، آنها را شناسایی کرده و از بین می برند. ولی سلول های کشنده طبیعی کبد نابالغ و غیر فعال باقی می مانند و می توانند کبد را ترک کرده و مانند سایر سلول های کشنده طبیعی با جریان خون در سراسر بدن حرکت کنند. در این مطالعه نشان داده شد که برخی از این سلول های کشنده طبیعی هرگز کبد را ترک نمی کنند. این چنین سلول هایی در پوست و رحم نیز شناسایی شده است. در این مطالعه همچنین سوییچ های مولکولی روشن کننده و خاموش کننده برخی ژن ها که موجب مهار تکوین سلول های کشنده طبیعی جریان خون و یا از بین بردن سلول های کشنده طبیعی بافت کبد و یا پوست می گردند، شناسایی شد. این نتایج پیشنهاد کرد که مسیرهای تکوینی این دو گروه سلولی متفاوت می باشد و به جای یک گروه بزرگ حداقل 4 نوع سلول کشنده طبیعی وجود دارد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه