تاریخ انتشار: یکشنبه 07 اردیبهشت 1393
کشف راهی جدید جهت مقابله با سلول های مقاوم به شیمی درمانی

  کشف راهی جدید جهت مقابله با سلول های مقاوم به شیمی درمانی

دانشمندان موفق به شناسایی پروتئینی به نام Bid شدند تا از طریق آن سلول های مقاوم به شیمی درمانی را حساس کرده و از بین ببرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedical xpress، به گفته دکتر Gilmore، سلول ها از طریق فرآیند میتوز تقسیم و تکثیر می یابند. این فرآیند به دقت کنترل می شود و اگر کوچکترین اشتباهی در طی تقسیم نرمال سلول رخ دهد، سلول دچار آپوپتوز می شود. نقص در تکمیل میتوز می تواند شروع سرطان باشد. سلول سرطانی به سرعت تکثیر می یابد و داروهای شیمی درمانی مانند paclitaxel فرآیند میتوز را هدف قرار می دهند تا سلول های در حال تقسیم را از بین ببرند، اما سلول های سرطانی می توانند به داروها مقاوم شوند.
محققین پروتئین خاصی به نام Bid را در سلول های سرطان کولون یافتند. این پروتئین زمانی که سلول آماده تقسیم می شود، روشن می شود. در سلول های سرطانی مقاوم به شیمی درمانی پروتئین Bid هنوز روشن است. این سلول های مقاوم توسط هدف گیری قسمتی از سلول که Bid در آنجا کار می کند، می توانند از بین بروند. این یافته ها نشان داد که پروتئین Bid نقش کلیدی در مرگ سلولی مرتبط با میتوز بازی می کند. این نتایج راهی نوین در جهت تولید داروهای کشنده سلول های سرطانی گشود.
 پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه