تاریخ انتشار: یکشنبه 07 اردیبهشت 1393
فیبروبلاست ها می توانند جایگزینی برای پیوندهای قلبی باشند

  فیبروبلاست ها می توانند جایگزینی برای پیوندهای قلبی باشند

فیبروبلاست ها، سلول هایی که مدت ها آن ها را سلول های خسته کننده و بی مصرف می دانستند، اینک می توانند جایگزینی برای پیوندهای قلبی باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین انستیتو پزشکی ترمیمی استرالیا که سلول های فیبروبلاست قلبی بسیار شبیه کاردیومیوسیت ها هستند که در ضربان قلب نقش دارند.

در این مطالعه مشخص شده است که فیبروبلاست های قلبی،  به دلیل برنامه ژنتیکی شان سلول های منحصر به فردی هستند و می توانند به تکوین درمان های سلولی برای بیماری های قلبی مادرزادی و نارسایی قلبی کمک کنند.

بیماری های قلبی هنوز هم بزرگترین عامل مرگ در جامعه بشری هستند و درمان موثری هم برای آن ها هنوز ارائه نشده است. مطالعه صورت گرفته در این انسیتو نشان داده است که چگونه انواع سلول های مختلف موجود در قلب می تواند موجب بهبود نتایج ناشی از نارسایی های قلبی شوند.

تصور می شود فیبروبلاست ها به عنوان چسب های بیولوژیک عمل می کنند و تضمین می کنند که همه بخش های بدن به صورت موثر کار می کنند و اینک مشخص شده است که آن ها بسیار تخصصی تر از عمل ویژه اندام عمل می کنند.

 این تیم تحقیقاتی دریافته اند که فیبروبلاست های قلبی ژن های ویژه به نام فاکتورهای رونویسی دارند که به آن ها دیکته می کند که باید به سلول قلبی تبدیل شوند. دکتر Furtado سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید که این سلول ها می توانند بهترین سلول در درمان های جایگزین باشند، زیرا تنها فیبروبلاست هایی در بدن هستند که این ویژگی را دارا هستند.

به نظر می رسد این سلول ها کلید مقابله با نارسایی های قلبی باشند و هدف نهایی در این مطالعه تغییرات در این سلول ها برای بهبود عملکرد قلب ناکارامد است.

در واقع تکوین این زمینه مطالعاتی می تواند منجر به درمان بیماران با استفاده از فیبروبلاست های گرفته شده از خود بیماران شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه