تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393
تولد 4 تا 6 هفته قبل از موعد مقرر ساختار و عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد

  تولد 4 تا 6 هفته قبل از موعد مقرر ساختار و عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد

مغز کودکانی که چند هفته زودتر متولد شده اند در مقایسه با کودکانی که از نظر زمانی تولد طبیعی دارند، متفاوت است. این تفاوت ها ممکن است روی یادگیری و رفتار وی تاثیر گذار باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، مطالعات نشان داده است که کودکانی که بین 34 تا 36 هفته بعد از بارداری متولد می شوند دارای مشکلات رفتاری، اجتماعی و آکادمیک بیشتری در مقایسه با کودکانی هستند که حاصل یک بارداری نرمال و 37 تا 41 هفته ای هستند.

محققین اسکن های MRI را روی 32 کودک 7 تا 13 ساله که تولدی چند هفته زودتر داشتند انجام دادند. علاوه تست های شناختی نیز روی این کودکان انجام دادند. نتایج حاصله با تست ها و اسکن های مربوط به  64 کودکی که تولدی طبیعی داشتند مقایسه شد.

آنالیزهای مقدماتی تفاوت هایی را در عملکرد شناختی و ساختار مغز کودکان زودرس و کودکان با تولد طبیعی نشان داد. کودکان زودرس مشکلاتی را در استدلال بصری مکانی و حافظه بصری داشتند. این کودکان سرعت پردازش کمتری نیز داشتند یعنی این قابلیت که بتوانند یک مهارت را به صورت اتوماتیک وار و به صورت موثر انجام دهند در آن ها ضعیف بود. کودکانی با پردازش آهسته تر ممکن است مدت زمان بیشتری را برای هماهنگ شدن با هم کلاسی ها و انجام تکالیف نیاز داشته باشند.

از لحاظ ساختاری، مغز کودکان زودرس ماده سفید مغزی کمتری دارند که برای ارتباط بین سلول های عصبی ضروری است. هم چنین دارای تالاموس کوچکتر هستند که این امر حس و سیگنال های حرکتی را با مشکل مواجه می کند.

از آن جایی که در جایی مانند ایالات متحده هشت درصد زایمان ها را زایمان های زودرس در بر می گیرد این امر می تواند می تواند یک بحث سلامتی عمومی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه