تاریخ انتشار: شنبه 20 اردیبهشت 1393
یک هفتم خون های اهدایی صرف بیماران تالاسمی می شود
مدیرعامل سازمان انتقال خون:

  یک هفتم خون های اهدایی صرف بیماران تالاسمی می شود

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، به مناسبت فرارسیدن 20 اردیبهشت ماه روز جهانی تالاسمی گفت: یک هفتم خون های اهدایی، صرف بیماران تالاسمی می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان از سازمان انتقال خون ایران، «علی اکبر پور فتح الله» افزود: خون بیش از 90 درصد بیماران تالاسمی به روش فیلتریزاسیون قبل از ذخیره سازی تهیه می شود و همین امر هزینه سنگینی را به سازمان انتقال خون تحمیل می کند.
 
وی به عدم حمایت بیمه ها در جهت بهبود کیفیت زندگی بیماران تالاسمی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سال گذشته با مشکلات مادی متعددی مواجه بودیم، اما برنامه تهیه خون با حذف لوکوسیت قبل از ذخیره سازی را قطع نکردیم و امسال هم با جدیت، روی این زمینه کار می کنیم و خون عزیزان تالاسمی را به صورت فیلتریزاسیون قبل از ذخیره سازی قرار خواهیم داد. 
 
وی گفت: براساس دستورالعمل هایی که در کشور داریم، خونی که در اختیار بیماران تالاسمی قرار می گیرد، باید کمتر از 9 روز از تولید آن گذشته باشد، یعنی خون تازه باشد و سال گذشته در 90 درصد موارد، میانگین خون مصرف شده در تالاسمی ها کمتر از پنج روز بود.
 
پورفتح الله با اشاره به اینکه فعالیت های سازمان انتقال خون در جهت هرچه بهتر شدن کیفیت زندگی بیماران تالاسمی همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: برنامه های دیگری همچون هموویژیلانس اختصاصی تالاسمی برای بیماران تالاسمی و نظارت رگ تا رگ اهداکنندگان که برنامه نرم افزاری آن در حال تدوین است، از جمله برنامه هایی هستند که سازمان انتقال خون در پی انجام آنها است و امیدواریم امسال مرحله آزمایشی آن آغاز شود. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه