تاریخ انتشار: دوشنبه 22 اردیبهشت 1393
چگونه سلول های ایمنی از استروئیدها استفاده می کنند

  چگونه سلول های ایمنی از استروئیدها استفاده می کنند

محققین انستیتو بیوانفورماتیک اروپا کشف کرده اند که برخی از سلول های ایمنی با تولید استروئیدها خود را سرکوب می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، اگر شما از استروئیدها استفاده کرده باشید، برای مثال از کرم کورتیزون برای اگزمای پوستی استفاده کرده باشید، مشاهده کرده اید که در همان ابتدا استروئیدها به صورت کارآمد پاسخ ایمنی را سرکوب می کند. به طور طبیعی زمانی که بدن احساس می کند که سلول های ایمنی کارشان را انجام داده اند، تولید استروئید می کند. اما واقعا کدام سلول های این عمل را انجام می دهند؟

در مطالعه اخیر، دانشمندان سلول های ایمنیTh2 را طی یک عفونت انگلی تحت نظر گرفتند و مشاهده کردند که در یک زمان معین، این سلول های استروئیدی به نام پرگنه نولون را تولید می کنند.

این محققین در شرایط کشت مشاهده کرده اند که استروئیدها تا حدی در تنظیم تکثیر سلول T نقش دارند. از طرف دیگر این محققین با توجه به حجم وسیعی از اطلاعات آماری که از این سلول ها به دست آورده بودند متوجه شدند که  در زمان معین مذکور این خود سلول های ایمنی Th2 هستند که تولید پرگنه نولون می کنند و به این ترتیب خودشان سیستم ایمنی را سرکوب می کنند.

این مطالعه نشان داده است که پرگنه نولون هم تکثیر سلول های Th2 و هم جابه جایی کلاس ایمونوگلوبولین های سلول B را مهار می کنند.

این محققین بر این باورند که سلول های Th2 به سلول های تولید کننده استروئید تمایز می یابند که این فرایند بخشی از مکانیزم وسیعی است که تعادل و توازن سلول های ایمنی را در بدن حفظ می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه