تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393
محققین مولکول جدیدی را برای درمان آسم کشف کرده اند

  محققین مولکول جدیدی را برای درمان آسم کشف کرده اند

مطالعه جدیدی که به وسیله محققین مرکز تحقیقات پزشکی سانفورد-بورنهام صورت گرفته است مولکول جدیدی را شناسایی کرده است که سلول های T را از ایجاد آسم توسط آلرژن ها باز می دارد. این مطالعه هدف درمانی بالقوه ای را برای درمان آسم معرفی کرده است. آسم بیماری مزمنی است که بیش از 25 میلیون امریکایی از آن رنج می برند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این محققین می گویند موفق به ساخت مولکولی سینتتیک به نام سولفات منوساکارید شده اند که سیگنال هایی را که موجب اعزام سلول های T به ریه می شوند را مهار می کند و در نتیجه از وقوع حمله آسمی جلوگیری مکی کند. این مولکول علایم آسم مانند التهاب، تولید موکوس و انقباض مجاری هوایی را نیز کاهش می دهد.

این مطالعه که روی مدل های موشی صورت گرفت نشان داد که سولفات منوساکارید سینتتیک مذکور، برهمکنش بین شیموکین CCL20(پروتئین سیگنالینگ سلول هایT) و هپاران سولفات را بلوک می کند. بلوک کردن این برهمکنش اعزام  سلول های T به ریه و در نتیجه شروع التهاب را مهار می کند.

بهترین نتایج در مورد این دارو زمانی به دست آمده است که این دارو به جای این که به صورت تنفسی استفاده شود، به صورت وریدی تزریق شده است.

سالانه میلیون ها دلار برای درمان و خدمات پزشکی مربوط به بیماران آسمی هزینه می شود و متاسفانه تاکنون درمان استانداردی برای آن توصیه نشده است و در نتیجه نیاز به مطالعات جدید و راه کار های جدید امری ضروری خواهد بود.

تنفس ششی این مولکول جدید ممکن است علایم آسمی را با سرکوب پاسخ های التهابی به واسطه شیموکاین ها کاهش دهد.

محققین امیدوار هستند که به زودی با استفاده از این مولکول به درمانی برسند که راهی برای درمان میلیون ها بیمار مبتلا به آسم باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه