تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393
استفاده از ایمنی درمانی برای درمان مولتیپل میلوما

  استفاده از ایمنی درمانی برای درمان مولتیپل میلوما

مطالعه صورت گرفته در دانشگاه اوهایو نشان می دهد که سلو ل های ایمنی تغییریافته، ممکن است برای درمان مولتیپل میلوما مفید باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، این بیماری تاکنون لاعلاج مانده است و سالانه 24000 نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا می شوند و 11100 نفر نیز جان خود را از دست می دهند.

این محققین نوعی از سلو لهای ایمنی انسانی به نام لنفوسیت های نوع T را مدیفه کرده اند تا مولکولی به نام CS1 که در 95درصد سلو لهای میلوما مشاهده می شود را هدف قرار  دهد و این سلول ها را بکشد. این محققین این سلول های مدیفه شده را در آزمایشگاه کشت و تکثیر دادند و سپس آن ها را به یک مدل حیوانی تزریق کردند تا سلول های میلومای انسانی را ازبین ببرد.

برخلاف استفاده از پیوندهای مغز استخوان، مولتیپل میلوما تا کنون لاعلاج باقی مانده است و تقریبا در همه بیماران مجددا عود می کند.

این مطالعه استراتژی جدیدی را برای درمان مولتیپل میلوما ارائه داده است و محققین امیدوارند که بزودی بتوانند از آن برای فاز یک مطالعات بالینی استفاده کنند. به ویژه این که این مطالعه نشان داده است که آ نها می توانند لنفوسیت های T را برای هدف قرار دادن CS1 مدیفه کنند  و این موجب می شود که سلول های میلومای انسانی با راندمان بالایی تخریب شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه