تاریخ انتشار: یکشنبه 28 اردیبهشت 1393
موش های مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس(MS) به دنبال سلول درمانی قادر به راه رفتن خواهند بود

  موش های مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس(MS) به دنبال سلول درمانی قادر به راه رفتن خواهند بود

موش های که به دلیل وضعیتی شبیه MS قادر به راه رفتن نیستند، دو هفته بعد ازدرمان با سلو ل های بنیادی انسانی قادر به راه رفتن شدند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، زمانی که محققین سلول های بنیادی انسانی را به موش مبتلا به MS پیوند زدند پیش بینی می کردند که شبیه سایر پیوند اعضاهای متداول، این سلول ها بوسیله سیستم ایمنی میزبان رد شوند.

از آن جایی که آن ها هیچ انتظاری نداشتند اما با نتایج شگفت آوری  روبه رو شدند که قابل توجه و تفکر بود. آن ها مشاهده کردند که این موش ها قادر به راه رفتن شدند!! ظرف مدت 10 تا 14 روز این موش ها مهارت های حرکتی شان را به دست آورند و شش ماه بعد هم آن ها هنوز نشانه ای از کند شدن نشان نمی دادند.

بیش از 3/2 میلیون نفر در سراسر دنیا به MS مبتلا هستند و در آن ها عدم هدایت مناسب پالس های عصبی منجر به علایمی مانند مشکل در راه رفتن، اختلال بینایی، خستگی و درد می شود.

در موش های مبتلا به MS که با سلول های بنیادی انسانی تیمار شده بودند بسیاری از علایم بیماری معکوس شد و در آن ها سیستم ایمنی کند شد و میلین آسیب دیده ترمیم یافت و این توضیحی برای این بهبود دراماتیک بود.

این کشف می تواند به بیمارانی با مراحل پیشرفته بیماری کمک کند، بیمارانی که راه درمانی برای آن ها موجود نیست.

از آن جایی که این سلول ها به وسیله سیستم ایمنی موش رد نشدند، به نظر می رسد این سلول ها سیگنال های شیمیایی را برای سلول های خود موش می فرستند که موجب ترمیم اسیب می شود. درک این مطلب برای ایجاد درمان مناسب بسیار مهم خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه