تاریخ انتشار: یکشنبه 28 اردیبهشت 1393
استفاده درمانی موفقیت آمیز از سلول های بنیادی پرتوان در میمون ها

  استفاده درمانی موفقیت آمیز از سلول های بنیادی پرتوان در میمون ها

برای اولین بار محققین موفق شده اند که در حیوانات شبه انسان(میمون ها) بافت استخوانی جدیدی را با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القا شده(iPSCs) تولید کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، هم چنین این مطالعه گزارش کرده است که استفاده از این سلو لهای بنیادی پرتوان القا شده تا حدی تومورزا باشد اما میزان وقوع این فرایند بسیار کمتر از آن چیزی است که مطالعات قبلی اعلام کرده اند.

دکترDunbar می گوید که ما برای اولین بار توانسته ایم یک مدل حیوانی را برای سلول درمانی با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القا شده با استفاده از میمون رزوس ارائه بدهیم که از نظر فیزیولوژی بسیار شبیه انسان است.

این محققین از این مدل برای نشان دادن تشکیل نوعی تومور به نام تراتوما استفاده کردند که از سلول های بنیادی پرتوان القا شده اتولوگ تمایزنیافته ایجاد می شود، از طرف دیگر، تشکیل تومور بسیار آهسته است و احتیاج به شمار وسیعی از iPSCها دارد. این محققین نشان داده اند که از این iPSCهای اتولوگ می توان برای تولید استخوان جدید و مدلی برای کاربردهای بالینی استفاده کرد.

در این مطالعه محققین برای ایجاد بافت استخوانی iPSCها را روی داربست سرامیکی کشت دادند. از طرف دیگر نکته مهم این بود که محققین گزارش دادند هیچ گونه تراتومایی در این میمون ها ایجاد نشده است.

محققین می گویند درمان هایی برمبنای این روش می تواند به طور ویژه برای بیمارانی به کار روند که دچار نقایص استخوانی مادرزادی یا دیگر آسیب های ترومایی هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه