تاریخ انتشار: شنبه 03 خرداد 1393
دستیابی به موفقیت در فازII مطالعات بالینی بیماری آسم با استفاده از آنتی بادی

  دستیابی به موفقیت در فازII مطالعات بالینی بیماری آسم با استفاده از آنتی بادی

محققین دانشگاه مک مستر در اونتاریو بر این ادعا هستند که موفق شده اند آنتی بادی را در بیماران آسمی تست کنند که موجب تسکین التهاب ششی این بیماران می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در حال حاضر درمان های استاندارد برا ی بیماران مبتلا به آسم استفاده از کورتیکواستروئیدها و برانشیودیلیتورها(گشاد کننده های نای) به صورت تنفسی است. اخیرا درمان آنتی بادی فقط در مورد افرادی با آسم شدید به کار رفته است.

با  این وجود، محققین پشت پرده این مطالعه جدید بر این باور هستند که مطالعه آن ها می تواند منجر به درمان های آنتی بادی  مناسب برای افرادی با آسم آلرژیک ملایم شود. از آن جایی که برخی افراد با درمان های با پایه استروئید مشکل دارند، استفاده از درمان آنتی بادی می تواندکیفیت زندگی بسیاری از این بیماران را بهبود ببخشد.

مشخص شده است که سلول های اپی تلیالی پوشاننده مجاری هوایی در ریه ها پروتئینی به نام لنفوپوئیتین استرومایی تیمیک(TSLP) را تولید می کنند که موجب التهاب می شود. این مطالعه برای اولین بار ثابت کرده است که این سلول ها در انسان های مبتلا به آسم به طور مداوم این پروتئین را تولید می کنند.

این مطالعه درها را برای درمان های جدید نه تنها برای این قشر از بیماران بلکه برای افراد با آسم شدید باز می کند.

این محققین موفق شده اند با استفاده از آنتی بادی، این پروتئین را مهار کنند و التهاب را کاهش دهند و در افراد مبتلا به آسم آلرژیک ملایم ایجاد مقاومت به آلرژن کنند.

برای فاز II مطالعات محققین31 بیمار را مورد مطالعه قرار دادند. بعد از 12 هفته مونیتور کردن محققین دریافتند که در بیمارانی که درمان آنتی بادی را دریافت کرده بودند میزان التهاب به طور معناداری کاهش یافته بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه