تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 خرداد 1393
مطالعات نشان می دهد که  جفت یک محیط استریل نیست

  مطالعات نشان می دهد که جفت یک محیط استریل نیست

اعتقاد بر این است که جفت یک اندام کاملا استریل است که جنین از طریق آن اکسیژن و مواد غذایی مورد نیازش را به دست می آورد. اما مطالعه اخیر در دانشگاه هوستون این نظریه را زیر سوال برده است. این محققین دریافته اند که جفت باکتری های را در بر دارد که می تواند روی بارداری موثر باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday،برای این مطالعه محققین320 نمونه جفت را مورد آنالیز قرار دادند. نمونه تحت فرایندی به نام توالی یابی متاژنومیک شاتگان قرار گرفتند که به این محققین اجازه ارزیابی دقیق تنوع باکتریای جفت و شناسایی میکروب های خاص و مسیرهای ژنتیکی آن ها را می داد.

دکتر آگارد برای توجیه منطق پشت پرده این آزمایش می گوید: بعد از این که ما مطالعاتمان روی میکروبیوم واژینال(جمعیت میکروب ها، باکتری ها، قارچ ها و ویروس های موجود در سلول های انسانی) در زمان بارداری کامل کردیم، دریافتیم که فراوان ترین میکروب های واژن مادر آن هایی نیستند که در میکروبیوم روده نوزاد وجود دارند. به همین دلیل ما نتیجه گرفتیم که باید منبع دیگری برای باکتری های روده گوارش نوزاد وجود داشته باشد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که جفت را مورد امتحان قرار دهیم.

بعد از آنالیز نمونه ها، محققین دریافتند که اگرچه تعداد این باکتری های کم است اما باکتری های متنوعی در جفت وجود دارد که پیشنهاد می کند که جفت برخلاف آن چه تصور می شد محیط استریلی نیست. به نظر می رسد باکتری اشرشیا کلی(E.coli) غالب ترین نوع باکتری در نمونه ها باشد.

با مقایسه  میکروبیوم جفت با جایگاه های مختلف بدن، محققین دریافتند که این میکروبیوم در مقایسه با میکروبیوم مناطقی مانند واژن و یا روده بسیار شبیه میکروبیوم دهانی است.  این محققین پیشنهاد می کنند که باکتری های جفت می توانند روی سلامت دهانی طی بارداری موثر باشند.

علاوه بر این ها نمونه های گرفته شده از جنین های نارس از نظر میکروبیوم جفت با هم تفاوت دارند. بر مبنای این یافته ها محققین می گویند که در  معرض میکروبیوم جفتی قرار گرفتن جنین می تواند روی تکوین جنینی و مراحل اولیه زندگی تاثیرگذار باشد.

این تیم تحقیقاتی به دنبال انجام مطالعه ای وسیع تر هستند تا بتوانند نقش این میکروبیوم جفتی را در زایمان های زودرس تعیین کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه