تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 خرداد 1393
کشف سلول های پیش ساز سیستم ایمنی و نقش آن ها در مبارزه با عفونت

  کشف سلول های پیش ساز سیستم ایمنی و نقش آن ها در مبارزه با عفونت

سیستم ایمنی ذاتی عوامل عفونت زا مانند ویروس ها و باکتری ها را شناسایی می کند. گروهی از لنفوسیت ها به نام سلول های لنفوسیتی ذاتی یا ILCs، نقش مهمی را در دفاع بدن علیه عوامل عفونت زا ایفا می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، پیش از این، این محققین سلول های لنفوسیتی ذاتی ناشناخته ای را کشف کرده بودند که قادر به حفاظت سطوح اپی تلیالی مانند موکوس روده ای در مقابل عفونت ها بودند. نتایج این مطالعه دیدگاه های جدیدی را در مورد چگونگی عملکرد سیستم ایمنی بدن ارائه می دهد. هم چنین نتایج این مطالعه در تکوین استراتژی های واکسیناسیون جدید و مهار عفونت های درون سلولی موثر است.

سلول های لنفوسیتی ذاتی مهم ترین اسلحه های سیستم ایمنی ذاتی هستند و به مبارزه علیه عفونت کمک می کنند و مانع از ایجاد سرطان می شوند. علاوه براین، این سلول ها دارای عملکرد های مهمی در فرایندهای غیر ایمنی مانند هموستازی بافتی هستند.

این محققین اینک جمعیت ناشناخته ای از سلول های لنفوسیتی ذاتی را شناسایی کرده اند. به ویژه این که آن ها قادر به شناسایی سلول های پیش سازی شده اند که پیش از این ناشناخته بودند و به نظر می رسد همه انواع سلول های لنفوسیتی ذاتی از آن ها منشا می گیرند و نشان دهنده زیرگروهی از سلول های لنفوسیتی ذاتی به نام سلول های لنفوسیتی ذاتی نوع1 هستند.

در واقع شناسایی این سلول های پیش ساز افق های جدیدی را در مطالعات ایمونولوژی خواهد بود.

دکترDiefenbach می گوید: ما اینک شانس بالایی در شناسایی سیگنال های کنترل کننده تمایز سلول های پیش ساز به انواع سلول های لنفوسیتی ذاتی داریم.  اگر ما موفق به درک این مطلب شویم که چگونه انواع سلول های لنفوسیتی ذاتی در ایجاد بیماری های روده ای التهابی و اختلالت اتوایمن دخیل هستند، ممکن است بتوانیم این برنامه ریزی ناخواسته سلول های لنفوسیتی ذاتی را مهار کنیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه