تاریخ انتشار: شنبه 10 خرداد 1393
خون بند ناف در درمان سرطان‌های خون مورد استفاده قرار می‌گیرد
مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان:

  خون بند ناف در درمان سرطان‌های خون مورد استفاده قرار می‌گیرد

مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان گفت: تحقیقات انجام شده حاکی از این بوده که خون بند ناف منبع ارزشمندی از سلول‌های بنیادی خونساز است که برای درمان بیماری‌های بد‌خیم مانند سرطان‌های خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.
امتیاز: Article Rating
به بنیان، مرتضی ضرابی در سمپوزیوم سلول‌های بنیادی با موضوع کاربرد‌ها، ظرفیت‌ها و چشم‌انداز‌ها با اشاره به روند ذخیر‌ه‌سازی خون بند ناف اظهار کرد: ایده نگهداری سلول‌های بنیادی از زمانی قوت گرفت که نخستین پیوند موفق سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان کودک مبتلا به آنمی آپلاسیک توسط پروفسور گلوکمن انجام شد.
 
وی با بیان اینکه محققان تلاش کرده‌اند تا مشاهده کنند که آیا سلول‌های بنیادی می‌تواند به بیماران مبتلا به سرطان‌های خون رنج کمک‌کننده باشد یا خیر، اضافه کرد: تحقیقات انجام شده حاکی از این است که خون بند ناف منبع ارزشمندی از سلول‌های بنیادی خونساز است که می‌تواند برای درمان بیماری‌های بد‌خیم مانند سرطان‌های خون مورد استفاده قرار گیرد.
 
مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان با تاکید بر اینکه تاکنون صدها پیوند با استفاده از این سلول‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: در دسترس بودن سلول‌ها، کاهش ریسک انتقال بیماری‌های ویروسی، تهیه آسان و بدون ریسک آن در زمان زایمان، کاهش میزان بروز بیماری پیوند علیه میزبان و امکان انجام پیوند با تشابه کمتر از مزایای خون بند ناف است.
 
به گزارش فارس وی با اشاره به اینکه امروزه به نظر می‌رسد که با وجود خانواده‌های تک فرزند، پیدا کردن اهداء‌کننده مناسب برای پیوند بین خواهر و برادرانی که قصد انجام پیوند مغز استخوان را دارند، محدود شود، ادامه داد: با توجه به این موضوع در دنیا از منابعی مانند بانک‌های سلول‌های بنیادی غیر‌خویشاوندی برای پیوند استفاده می‌شود.
 
ضرابی با بیان اینکه بانک‌های خون بند ناف به دو صورت عمومی و خصوصی فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: در بانک‌های عمومی که با حمایت دولت و مراکز خیریه اداره می‌شوند، نمونه توسط خانواده‌ها اهداء می‌شود، اما در بانک خصوصی نمونه متعلق به خانواده بوده و این نمونه با پرداخت هزینه و انعقاد قرارداد برای چندین سال نگهداری می‌شود.
 
وی افزود: در بانک‌های خون بند ناف پس از مراحل انتخاب خون مناسب، پردازش، غربالگری و آزمایش‌های کنترل کیفی روی نمونه انجام شده و در نهایت خونی که مناسب پیوند است، ذخیره می‌شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه