تاریخ انتشار: دوشنبه 14 فروردین 1391
ميزان اثربخشي داروهاي ضد سرطان به 65 درصد رسيده است

  ميزان اثربخشي داروهاي ضد سرطان به 65 درصد رسيده است

رييس مركز تحقيقات سرطان دانشگاه علوم پزشكي تهران درباره ميزان تاثيرپذيري داروهاي ضد سرطان گفت: تاثير 30 تا 40 درصدي داروهاي ضدسرطان طي 15 سال اخير به 60 تا 65 درصد در زمان فعلي رسيده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دكتر محمدعلي محققي در گفت وگو با ايسنا، درباره ميزان اثربخشي داروهاي ضد سرطان گفت: داروهاي موجود در كشور يا توليد مجدد و يا باز مهندسي داروهايي هستند كه پيش از اين كشف شده و در كارآزمايي‌هاي باليني ميزان اثر بخشي‌شان به اثبات رسيده است و در برنامه‌هاي تحقيقاتي يا توليدي شركت‌هاي دارويي با يك كيفيت استاندارد به مرحله توليد داخل رسيده و عرضه مي‌شوند.

وي ادامه داد: گروه ديگري از داروها، آن‌هايي هستند كه ادعا مي‌شود خواص ضد سرطاني دارند كه يك موضوع تازه نيست و در دنيا هم بسيار مرسوم است. از مجموع ادعاهايي كه در طول يك سال مطرح مي‌شوند، عده قليلي شرايط لازم و استانداردهاي كافي را دارند و مرحله مقدماتي آزمايش بر روي كيس‌هاي غير انساني را به خوبي طي كرده‌اند، گزارشات آن به تاييد مراكز علمي رسيده است و مجوز پيدا مي‌كنند تا در فاز اول، دوم و سوم كارآزمايي‌هاي باليني و منحصرا در مراكز معتبر تحقيقاتي، دانشگاهي و علمي مورد استفاده قرار بگيرند.

برخي داروهاي سرطان خون، بيش از 90 درصد اميد به بهبود را در بيمار افزايش مي‌دهند

رييس مركز تحقيقات سرطان دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اين‌ كه اكنون بر روي حدود 3 مورد از داروهاي ضد سرطان مطالعاتي در حال انجام است، گفت: دارو بخشي از درمان سرطان است. در مطالعات انساني انواع سرطان‌ها اثربخشي داروها از يك محدوده چند درصدي تا اثر بيش از 90 درصدي براي برخي موارد و بيماري‌هاي استثنايي را در بر مي‌گيرد. در گروهي از لنفوم‌ها، لوسمي‌ها و سرطان‌هاي خوني‌ داروهايي وجود دارند كه اگر در زمان مناسب با اندازه كافي و با كنترل عوارض تجويز شوند، منجر به از بين رفتن بيماري و برگشت سلامت در بيش از 70 درصد بيماران مي‌شوند.

وي ادامه داد: اشخاصي كه به درمان جواب نمي‌دهند، معمولا يا نوع بيماري‌شان متفاوت است و يا مشكلات ديگري نظير ضعف سيستم ايمني دارند كه منجر به عود بيماري‌شان مي‌شود.

محققي با بيان اين‌ كه براي اين بيماران خطوط دوم و سوم درمان وجود دارد، اظهار كرد: براي هر فاز درمان، داروهايي پيش بيني شده است.

وي افزود: به طور كلي بايد گفت روند تاثير پذيري دارويي براي بيماري سرطان‌ و در شيمي درماني‌ها طي 15 سال گذشته رو به بهبودي و افزايش گذاشته و كارايي حدود 30 تا 40 درصد طي 15 سال قبل را به 65 تا 60 درصد در شرايط و زمان فعلي رسانده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه