تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 فروردین 1391
تعیین بهترین روش درمانی در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان با کمک شناساگر DNA

  تعیین بهترین روش درمانی در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان با کمک شناساگر DNA

با توجه به عدم غربالگری مناسب، اکثر بیماران مبتلا به سرطان تخمدان در مرحله III و IV که  مخرب ترین  مرحله سرطان به حساب می آید، مشخص می شوند  که 70 درصد از این بیماران ظرف مدت 5 سال بعد از ابتلا ٬جان خود را از دست می دهند
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، محققان و پزشکان موسسه تحقیقات پزشکی  Feinstein کشف کردند که خون نقش بسزایی در تعیین روش درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان تخمدان ایفا می کند. به طور خاص، یک نشانگر ژنتیکی به نام microRNA تعیین خواهد کرد  که یک بیمار مبتلا به سرطان تخمدان یا یک تومور خوش خیم، از شیمی درمانی پس از عمل جراحی تومور بهره مند شود یا نشود.
بررسی ها وآمارها  میزان افراد مبتلا به سرطان تخمدان را در سال 2012 در ایالات متحده 22 هزار و 280 مورد ومیزان مرگ ومیر ناشی از این سرطان را در حدود 15هزار و پانصد مورد تخمین زده اند.
با توجه به عدم غربالگری مناسب، اکثر بیماران مبتلا به سرطان تخمدان در مرحله III و IV که  مخرب ترین  مرحله سرطان به حساب می آید، مشخص می شوند  که 70 درصد از این بیماران ظرف مدت 5 سال بعد از ابتلا ٬جان خود را از دست می دهند.چند نوع  microRNA  در ارتباط با انواع مختلف سرطان شناسایی شده است.
نتایج مطالعات وبررسی های صورت گرفته در مرکز پژوهش Feinstein نشان داد که در طی شیمی درمانی میزانmicroRNA-195  یک  افزایش  40 برابری و microRNA-16، افزایش  80 برابری پیدا می کنند. این تغییرات ممکن است توضیح دهد که چرا برخی از بیماران مبتلا به سرطان تخمدان،  دچار یکسری عوارض جانبی شیمی درمانی می شوند ویا نیاز به ادامه  شیمی درمانی جهت درمان قطعی دارند.
 دکتر Annette Lee  معتقد است : سنجش میزان تغییرات microRNA در طول شیمی درمانی کمک بسزایی در شناخت  بهتر سرطان تخمدان و انتخاب موثرترین و بهترین روش درمانی سرطان تخمدان خواهد داشت. علاوه بر این، استفاده از این  تکنیک٬ دریچه ای نو را برای  محققان در  جهت شناسایی  روش های  درمانی بیماران مبتلا به سرطان تخمدان خواهد گشود.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه