تاریخ انتشار: دوشنبه 12 خرداد 1393
ورزش می تواند با افزایش سلول های بنیادی و تنظیم خون پیری را به تاخیر بیاندازد

  ورزش می تواند با افزایش سلول های بنیادی و تنظیم خون پیری را به تاخیر بیاندازد

محققین به مطالعه مزایای ورزش تای چی پرداخته اند و مشاهده کرده اند که این ورزش و هنر رزمی سنتی چینی منجر به افزایش شماری از سلول های مهم بدن می شود. در واقع در افرادی که به تای چی می پردازند افزایش در سلول های بیان کننده CD34 مشاهده می شود که سلول های بنیادی هستند که در تعدادی از عملکردها و ساختارهای بدن مهم هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در این مطالعه که برای بررسی مزایای ضد پیری ورزش تای چی صورت گرفت، سه گروه از افراد مختلف مورد مطالعه قرار گرفتند که شامل افراد زیر 25 سالی بود که به تای چی می پرداختند، به پیاده روی سریع می پرداختند و در نهایت کسانی که هیچ ورزشی را انجام نمی دادند. از داوطلبین جوان استفاده شد زیرا آن ها توانایی بهتری در سلول سازی و رشد در مقایسه با افراد مسن دارند و علاوه براین بیماری های مزمن و داروها نیز به عنوان یک عامل مداخله گر حذف می شود.

مشخص شده است که تای چی دارای مزایایی برای بیماران مبتلا به پارکینسون است. علاوه براین، این ورزش موجب کاهش درد، مهار افتادگی، بهبود تعادل، ظرفیت هوازی، تنظیم فشار خون و افزایش کیفیت زندگی و کاهش استرس می شود.

در مقایسه با دو گروه دیگر، افرادی که به تای چی می پرداختند دارای تعداد بسیار بالای از سلول های CD34+ بودند.

سلول های CD34+ سلول هایی هستند که پروتئین CD34 را بیان می کنند که مارکر سلول های بنیادی خون ساز است و در خودنوزایی، تمایز و تکثیر سلول های بنیادی دخیل است. به نظر می رسد این ورزش موجب گشادی عروق و افزایش فشار خون نیز شود. بنابراین به نظر می رسد تای چی ورزشی ساده و راحت با اثرات ضد پیری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه