تاریخ انتشار: شنبه 17 خرداد 1393
نتایج امیدوار کننده در استفاده از داروی OMP-54F28 برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی

  نتایج امیدوار کننده در استفاده از داروی OMP-54F28 برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی

در مطالعه ای که در دانشگاه کلرادو صورت گرفته است محققین نتایجی را در مورد فازI مطالعات استفاده از OMP-54F28به دست آورده اند. این دارو سلول های بنیادی سرطانی را هدف قرار می دهد و عموما تحمل پذیری خوبی دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، از 26 بیمار با  تومورهای پیشرفته که این دارو را مصرف کردند، چندین نفر شرایطی باثباتی از بیماری را بیش از شش ماه تجربه کردند. در حال حاضر سه مطالعه بالینی از این دارو به صورت ترکیبی با درمان های استاندارد برای سرطان پانکراس، کبد و تخمدان استفاده می کنند.

این نتایج خوش بینانه ای برای اولین درمان های هدفمند برای سلول های بنیادی سرطانی است.

داروی OMP-54F28 یک آنتاگونیست برای مسیر Wnt است. این مسیر، مسیری کلیدی در تنظیم سرنوشت سلول های بنیادی سرطانی است و در بسیاری از سرطان ها مانند کلون، سینه، کبد و... به طور نامناسبی فعال است و برای عملکرد سلول های بنیادی سرطانی حیاتی است.

در مدل های بالینی متعدد، OMP-54F28 به طور موثر جمعیت سلولهای بنیادی سرطانی را کاهش داده است. این دارو چه به تنهایی و چه در ترکیب با شیمی درمانی همراه با فعالیت های ضد توموری است.

فاز یک مطالعات بالینی OMP-54F28 یک مطالعه با افزایش دوز در بیماران با تومورهای جامد پیشرفته بود که برای آن ها هیچ گزینه ای درمانی استانداردی باقی نمانده بود. بیماران از نظر، سلامت، ایمنی زایی، پاسخ دهی دارویی، بیومارکرها و سیگنال های اولیه کارآیی مورد ارزیابی قرار گرفتند. شایع ترین عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​و البته کنترل شده، شامل dysgeusia (طعم تغییر یافته)، خستگی، اسپاسم های عضلانی، کاهش اشتها، ریزش مو و حالت تهوع بود.

این محققین امیدوار هستند که با اضافه کردن داروهای ضد سلول های بنیادی سرطانی به درمان ها رایج و استاندارد بتوانند تکثیر سلولی را در تومورها کنترل کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه