تاریخ انتشار: شنبه 17 خرداد 1393
استفاده از تکنیک های مهندسی راهی بهتر برای بازسازی استخوان درون بدن

  استفاده از تکنیک های مهندسی راهی بهتر برای بازسازی استخوان درون بدن

آسیب های استخوانی ترومایی مانند زخم های ناشی از انفجار اغلب آن قدر شدید هستند که خود بدن نمی تواند به تنهایی و به صورت موثر آن را تعمیر کند. برای کمک به بهبود، پزشکان معمولا به بیماران پروتئین هایی به نام فاکتور رشد تزریق می کنند. این درمان بسیار پرهزینه است و احتیاج به مقادیر وسیعی از این پروتئین ها دارد. علاوه بر این، این فاکتورهای رشد پراکنده می شوند و ایجاد توده استخوانی ناخواسته ای در اطراف محل آسیب می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily،محققین انستیتو Georgia موفق به روش انتقالی کارامدتری برای فاکتورهای رشد ترمیم کننده استخوان شده اند که دقت بیشتر و هزینه کمتری دارد. در مطالعه اخیر، محققین فاکتورهای رشدی را که در این مورد بیشتر استفاده می شدند با میکروذره هایی از داروی هپارین و با غلظتی بیش از 1000 برابر نسبت به قبل از این میکروذره ها استفاده کردند. این فاکتور رشد(BMP2) تا مدت زمان طولانی بعد از پیوند با این میکروذره ها از نظر زیستی فعال باقی می ماند. نتیجه کار کنترل شده بودن و کارامد بودن روش انتقالی این پروتئین ارزشمند را نشان داد.

در این مطالعه محققین روشی را برای ساخت میکروذره های هپارینی از هپارین مت آکریلامید طراحی کردند که می توانند با گرما دادن به فاکتورهای رشد متصل شوند. این روش مانع از استفاده از حجم وسیعی از این پروتئین های نوترکیب می شود.

این محققین دریافته اند که میکروذره های هپارینی با تمایل بالایی به BMP2 متصل می شوند که بیشترین ظرفیت پیوندی به فاکتورهای رشد است که تا کنون گزارش شده است(بیش از 1000 برابر). این مطالعه نشان داده است که BMP2 شدیدا به میکروذره های هپارینی متصل می ماند و با گذشت زمان به صورت آهسته آزاد می شود. بعد از 28 روز، فقط 25 درصد فاکتورهای رشد از میکروذره ها آزاد می شوند.

این میکروذره ها می توانند غلظت بالایی از پروتئین های درمانی را در ناحیه بافت آسیب دیده متمرکز کنند بدون این که مقادیر بالایی از بیومتریال استفاده شود که فضا اشغال کند و مانع از تشکیل بافت جدید شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه