تاریخ انتشار: یکشنبه 18 خرداد 1393
بیماری عروق کرونری غیر انسدادی بین 28 الی 44 درصد با افزایش خطر حمله قلبی همراه است

  بیماری عروق کرونری غیر انسدادی بین 28 الی 44 درصد با افزایش خطر حمله قلبی همراه است

بیماری عروق کرونری غیر انسدادی بین 28 تا 44% با سایر حوادث قلبی مانند حمله قلبی و مرگ همراه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، بیماری های غیر انسدادی عروق کرونری دیواره عروق خونی قلب را با آسیب مواجه می کند اما منجر به کاهش جریان خون نمی شود و در کل نتایج حاد نشان نمی دهد، به همین دلیل آن را بیماری کم خطری می دانند.

در این مطالعه محققین 44872 داوطلب را بین سال های 2007 تا 2012 مورد مطالعه قرا دادند. این بیماران به سه گروه طبیعی و عروق کرونری انسدادی و غیر انسدادی تقسیم شدند. میزان حملات قلبی و مرگ طی یکسال بعد از آنژیوگرافی به شدت با افزایش شدت بیماری عروق کرونری همراه بود که این مسئله حتی در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونری غیر انسدادی نیز مشاهده می شد.

برخلاف بیماری عروق کرونری انسدادی که مانع از جریان خون می شود ، ممکن است بیماری عروق کرونری غیر انسدادی  طی آزمایشات آنژیوگرافی کمتر خطرناک به نظر برسند زیرا آن ها مانع از جریان خون نمی شوند، اما به نظر می رسد که آن ها اثر مشخصی روی بیماری های قلبی و مرگ دارند.

این محققین می گویند که بی تفاوت بودن نسبت  به بیماری عروق کرونری غیر انسدادی می تواند خطرناک باشد. این محققین می گویند که یافته های آن ها نشان می دهد که در واقع ریسک بالایی برای این بیماری غیرانسدادی وجود دارد که می تواند منجر به حملات قلبی شبیه حالت انسدادی شود. بنابراین به نظر می رسد باید برای درمان های مهاری در این بیماران نیز هوشیار بود.

پزشکان ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری عروق کرونری غیر انسدادی دستورالعمل هایی را داشته باشند که شامل ترک سیگار، رژیم غذایی سالم، داشتن تحرک و تمرین کافی، کاهش وزن و استفاده از داروهای مهاری مانند آسپیرین و استاتین ها است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه