تاریخ انتشار: شنبه 24 خرداد 1393
مردانی که برای سرطان پروستات مورد پرتودرمانی قرار می گیرند احتمال بیشتری وجود دارد که به سرطان رکتال مبتلا شوند

  مردانی که برای سرطان پروستات مورد پرتودرمانی قرار می گیرند احتمال بیشتری وجود دارد که به سرطان رکتال مبتلا شوند

با توجه به نتایج مطالعه ای که در دانشگاه میشیگان صورت گرفته است پرتودرمانی برای درمان سرطان پروستات در مردان، احتمال ایجاد سرطان رکتال و مثانه را در این افراد افزایش می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، وقوع کلی این نوع سرطان(پروستات) بسیار پایین است. اما وقتی مردان مبتلا به این سرطان مورد درمان های پرتویی قرار گرفتند باید هرگونه علایم دال بر وجود سرطان رکتال یا مثانه را به دقت کنترل کرد.

این مطالعه که در همایش سالانه جامعه انکولوژیست های امریکا ارائه گردید، 441504 مرد را که بین سال های 1992 تا2010 به سرطان پروستات دچار شده بودند مورد بررسی قرار داد.

این محققین به بررسی سرطان های ثانویه ای که ده سال یا بیشتر بعد از تشخیص ابتلا به  سرطان پروستات در مردان اتفاق می افتاد پرداختند. به طور کلی احتمال این که یک سرطان ثانویه در مردان مبتلا به سرطان پروستات اتفاق بیافتد بسیار پایین است. اما زمانی که این محققین بیمارانی که مورد پرتودرمانی خارجی قرار گرفته بودند را مورد بررسی قرار دادند دریافتند که 70 درصد احتمال ابتلا به سرطان رکتال و  40 درصد احتمال ابتلا به سرطان مثانه در این بیماران  در مقایسه با سایر بیماران وجود دارد.

پرتودرمانی یک درمان استاندارد برای سرطان پروستات است و این محققین تاکید دارند که نتایج آن ها هیچ تاثیری روی ترجیح افراد در انتخاب این روش درمانی نخواهد داشت، به ویژه در مورد افرادی که برای جراحی مناسب نیستند. اما از آن جا که بقای افراد بعد از استفاده از این روش بالاست، می توان با دنبال کردن  و مونیتور کردن بیماران برای عدم ابتلا به علایم سرطان رکتال یا مثانه از پیشرفت آن ها جلوگیری کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه