تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 خرداد 1393
داروی لوکمیا تحریک کننده سیستم ایمنی برعلیه سایر سرطان ها

  داروی لوکمیا تحریک کننده سیستم ایمنی برعلیه سایر سرطان ها

گروهی از داوروهایی که در حال حاضر برای درمان لوکمیا به کار می روند عوارض جانبی نداشته و می توانند پاسخ های سیستم ایمنی را بر علیه انواع متفاوتی از سرطان ها تقویت کنند. این داروها مهارکنندگان p110δ نامیده می شوند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، در مطالعه جدیدی که در Nature به چاپ رسیده است شواهدی نشان داده شده است که داروهای  مذکور می توانند رشد و گسترش توموررا به طور قابل توجهی  کم کنند و احتمال عود تعداد بسیار زیادی از سرطان ها را کاهش دهد. p110δ در گلبول های سفید خون (لوکوسیت ها) به شدت بیان می شود و لوکمیا حاصل سرطانی شدن این نوع سلول های خونی است. 
محققان انگلیسی و امریکایی با همکاری هم نشان داده اند در موش ها مهار آنزیم p110δ به تقویت سیستم ایمنی جهت کشتن سلول های توموری  دیگر شامل سرطان های خونی و غیر خونی نیزکمک می کند.  مثلا زمانی که در موش ها ی دچار سرطان سینه  p110δ بلوکه می شود قدرت بقای آن ها دوبرابر شده، سرطان در آن ها بسیار کم تر گسترش یافته ، تومورها کم تر رشد کرده و کوچک تر هستند.اطلاعات به دست آمده توسط این گروه نشان می دهد که مهار آنزیم مذکور سیستم ایمنی را برای مقابله با سرطان آماده ترمی کند. این آنزیم برای گروهی از سلول های ایمنی به نام regulatory T cell مهم است. این سلول ها مهارکننده سلول های ایمنی هستند. آنزیم فوق به گروهی از آنزیم ها به نام PI3-kinase ها تعلق دارد و گاهی PI3Kδ نامیده می شود. این آنزیم ها هدف مناسبی  برای داروها هستند و مورد توجه شرکت های داروسازی قرار دارند. مهار کنندگان این آنزیم باعث می شود سلول های سرطانی که نسبت به سیستم دفاعی ایمن شده بودند ،مورد هدف سیستم ایمنی قرار گیرند. این سوئیچ کردن با از کار انداختن regulatory T cell صورت می گیرد. این یافته ها نشان می دهد از این داروها در کنار واکسن های ضد سرطان ، سلول درمانی و دیگرروش های درمانی که سیستم ایمنی را در مقابل سلول های سرطانی تقویت می کنند می توان سود جست. روش های درمانی که سیستم ایمنی را برای شناسایی و کشتن سلول های سرطانی تحریک می کنند امیدهای زیادی را در درمان بسیاری از انواع سرطان ها به وجود آورده اند. این روش ها به خصوص در مورد سرطان هایی که در حال حاضر روش درمانی موثری برای آن ها وجود ندارد مانند سرطان لوزالمعده  می توانند به کارروند. از آن جایی که داروهای به کار رفته دراین مطالعه قبلا استفاده شده اند بنابراین می توانند با سرعت بیشتری در مورد بیماران استفاده شوند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه