تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 تیر 1393
شناسایی ارتباط بین تنظیم سلول های بنیادی و تکوین سرطان ریه

  شناسایی ارتباط بین تنظیم سلول های بنیادی و تکوین سرطان ریه

محققین UCLA عملکردی را کشف کرده اند که به نظر می رسد اولین مرحله در تکوین سرطان ریه باشد. این مطالعه توضیح می دهد که چگونه فاکتورهایی که رشد سلول های بنیادی بالغ را تنظیم می کنند و در ترمیم بافت ریه ها دخالت دارند می توانند منجر به آسیب های پیش سرطانی شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، نتایج حاصل از این مطالعه سه ساله می تواند در نهایت منجر به ایجاد درمان تخصصی برای سرطان ریه شود. سلول های بنیادی بالغ موجود در مجاری هوایی در درمان آسیب ها یا بیماری های ریوی دخالت دارند. محققین دریافته اند که این فرایند ترمیمی به شدت به وسیله مولکول هایی به نام ROS تنظیم می شود. مطالعه اخیر نشان داده است که سطح پایین ROS برای سیگنالینگ سلول های بنیادی و انجام عملکردهای مهمی مانند ترمیم بافت آسیب دیده ضروری است. در حالی که سطوح بالای این مولکول می تواند منجر به مرگ سلول های بنیادی شود. اما با این وجود سطحی از ROS که برای شروع ترمیم لازم است به عنوان یک راز باقی مانده است.

این مطالعه نشان داده است که جریان دینامیک ROS از سطوح کم به متوسط در سلول های بنیادی مجاری هوایی عاملی است که منجر به شروع فعالیت ترمیم می شود و سطح ROS افزایش یافته در سلول های در حال ترمیم،  سریعا به منظور جلوگیری از تکثیر بیش از حد کاهش می یابد. در واقع مختل کردن این تنظیم نرمال ROS و برگشت به سطح پایین این مولکول، ترمزی برای تکثیر سلول های بنیادی خواهد بود.

سطح پایین ROS سلول های بنیادی را برای مقابله با آسیب ها آماده می کند و می تواند شروع ترمیم را تسریع کند. عدم تنظیم ROS منجر به آسیب های پیش سرطانی می شود.

این مطالعه نشان می دهد که عوامل مختلف مانند کشیدن سیگار، دود و التهاب می تواند منجر به افزایش ROS در سلول های بنیادی مجاری هوایی شود.در نتیجه ممکن است محققین بتوانند با توجه به این یافته ها درمان های راضی کننده تری را ارائه دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه