تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 تیر 1393
کلون دارای یک مکانیسم ایمنی است که تشکیل تومور را محدود می کند

  کلون دارای یک مکانیسم ایمنی است که تشکیل تومور را محدود می کند

محققین دریافته اند که تشکیل یک آدنوم در کولون همراه با افزایش تولید مولکول BMP است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، تکوین سرطان کولون با تشکیل تومورهای خوش خیمی به نام آدنوم شروع می شود. به نظر می رسد در 30 تا 50 درصد افراد بالای 50 سال یکی از این تومورها تشکیل شود. این آدنوم ها یا پولیپ ها جراحت های پیش سرطانی هستند و زمانی که طی گذشت زمان در آن ها جهش های متعددی اتفاق می افتد منجر به سرطان کولون می شود. محققین دانشگاه بارسلونا کشف کرده اند که کولون دارای یک مکانیسم ایمنی است که تشکیل و رشد آدنوم را محدود می کند.

محققین دریافته اند که تشکیل یک آدنوم در کولون همراه با افزایش تولید مولکول BMP است. این مطالعه توضیح می دهد که BMP ظرفیت خودنوزایی سلول های بنیادی آدنوم را محدود می کند و رشد سریع جراحت را مهار می کند. سلول های اپی تلیالی کولون به حضور تومورها واکنش نشان می دهند و سعی در سرکوب یا حداقل کنترل آن ها از طریق مسیر BMP دارند. سرطان کولون بیماری است که آهسته تکوین می یابد و این آهستگی می تواند به دلیل این مکانیسم ایمنی باشد. اما یک سوال این است: آیا همه ما توان مشابه ای برای مقابله با این پولیپ ها داریم؟ یکی از فرضیه های موجود این است که همه به طور یکسان حفاظت نمی شویم و تنوعات ژنتیکی در جمعیت وجود دارد که تعیین می کند برخی از افراد مکانیسم ایمنی بهتر و تقویت شده تری برای مبارزه با تشکیل پولیپ داشته باشند. این فرضیه به این دلیل ارائه شد که محققین یک منطقه ژنومیک را شناسایی کرده اند که تولید پروتئین BMP از طریق آن کنترل می شود. این جایگاه منطقه ای خاص است که موجب شروع این مدار ایمنی در زمان تشخیص آدنوم می شود. این جایگاه مشابه ای است که با انحرافات ژنتیکی خاص در جمعیت های مستعد سرطان کولون مطابقت دارد.

این مطالعه پایه اجازه تحقیقات هدفمندتر در مورد انحرافات ژنومیک همراه با سرطان کولون و در منطقه ای که BMP را تنظیم می کند  به ما می دهد. درک بهتر مکانیسم هایی که تکوین سرطان کولون را تسریع یا  محدود می کنند می تواند اجازه کشف بیومارکرها برای تشخیص جمعیت های مستعدتر به کولون  را بدهد.

سرطان کولون یکی از چهار سرطان شایع است و سالانه 1600000 نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه