تاریخ انتشار: دوشنبه 11 اردیبهشت 1391
درمان کولیت درمدل موشی با استفاده از سلول های مزانشیمی مشتق از بندناف

  درمان کولیت درمدل موشی با استفاده از سلول های مزانشیمی مشتق از بندناف

پژوهشگران گزارش دادند که سلول های مزانشیمی مشتق از بند ناف انسان می تواند در مهار روند التهابی حاد نقش داشته باشد، اما اثرآن در درمان التهاب مزمن ناشناخته است و باید مورد بررسی قرارگیرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday ، بنا بریک مطالعه منتشر شده درمجله Cell Transplantation موش آزمایشگاهی مبتلا به کولیت با سلول های مزانشیمی مشتق از خون بند ناف انسان تحت درمان قرارگرفتند. این سلول ها درکولون ملتهب قرار گرفته و به طورموثری سبب بهبود کولیت شدند.
بیماری کرون و کولیت اولسر، دو نوع بیماری های التهابی روده با علت نامشخص هستند. این مطالعه که توسط  دکترZhong Chao Han   درموسسه هماتولوژی پکن چین انجام شده ، با هدف استفاده ازسلول های مزانشیمی مشتق از بند ناف انسان (hUC-MSC) در درمان کولیت درمدل موشی طراحی شده است.
دکتر Han گفت:  داده های موجود نشان داده است که سلول های بنیادی مزانشیمی دارای فعالیت گسترده وسرکوب کننده قوی سیستم ایمنی هستند. ما دریافتیم که تزریق سیستماتیک hUC MSC ، به طورموثری سبب تضعیف شدت بیماریزایی و فاکتورهای مشخصه کولیت از جمله از دست دادن وزن بدن و نفوذ سلول های التهابی می شود.
اوافزود: هرچند مطالعه ما نشان داد که سلول های مزانشیمی مشتق از بند ناف انسان می تواند در مهار روند التهابی حاد نقش داشته باشد، اما اثرآن در درمان التهاب مزمن ناشناخته است و باید مورد بررسی قرارگیرد.
علاوه براین، این محققان گزارش کردند که hUC-MSC به کولون ملتهب مهاجرت کرده و درآنجا برای چند هفته باقی ماندند که این نشان می دهد hUC-MSC ها نه تنها به نشانه های ارسال شده توسط بافت کولون مجروح پاسخ می دهند، بلکه همچنین توانایی ساکن شدن در بافت را دارا هستند .
دکتر Han و همکارانش به این نتیجه رسیدند از آنجا که hUC-MSC ها را می توان به آسانی بدون آسیب رساندن به اهدا کنندگان، جدا سازی کرد و سپس به سرعت درمقادیر زیاد تکثیر داد، می تواند گزینه ای عالی برای برنامه های بالینی آینده باشد.
دکتر Shinn-Zong Lin گفت: این مطالعه شواهد مقدماتی مبنی برتاثیر مثبت سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق ازبند ناف بر کاهش التهاب حاد ناشی از کولیت است. گام بعدی بررسی تاثیر آن در طولانی مدت خواهد بود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه