تاریخ انتشار: دوشنبه 11 اردیبهشت 1391
آسپرین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

  آسپرین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات تازه خود دریافتند که مصرف آسپرین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از فارس، یونایتدپرس نوشت: دکتر لوین چو از متخصصان بیماریهای سرطان در دانشگاه تگزاس در دالاس آمریکا معتقد است که آسپرین نه تنها دارای تاثیرات مثبتی روی قلب است بلکه می تواند اسلحه‌ای در برابر سرطان نیز باشد.

وی افزود: مطالعات متعدد نشان می دهد که استفاده روزانه از آسپرین می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد یا از گسترش این بیماری در افراد مختلف جلوگیری کند.

 لوین چو تصریح کرد: ما هنوز نمی‌توانیم با اطمینان کامل به افراد سرطانی پیشنهاد مصرف مداوم آسپرین بدهیم و گفتن این مطلب که آسپرین باید به عنوان روش درمانی استانداردی در تمام مبتلایان به سرطان به کار گرفته شود، هنوز زودهنگام اما با این حال می‌توان گفت که نتایج به دست آمده تاکنون دلگرم کننده هستند"

 در همین راستا، محققان دانشگاه آکسفورد آزمایشی را روی تعدادی از افراد داوطلب انجام دادند و دریافتند: این افراد بعد از ۳ سال مصرف روزانه آسپرین در مقایسه با افرادی که آسپرین مصرف نکردند، تقریباً 25 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار داشتند.

 لوین چو گفت: این تحقیقات بعد از پنج سال به این نتیجه رسید که خطر مرگ و میر ناشی از سرطان تا 37 درصد در افرادی که آسپرین مصرف می کردند، کاهش یافت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه