تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 اردیبهشت 1391
محققان سلول های بنیادی دانش جدیدی درباره تولید انسولین ارائه کردند

  محققان سلول های بنیادی دانش جدیدی درباره تولید انسولین ارائه کردند

دانشمندان امیدوارند که در آینده ای نه چندان دور بتوانند به طور موثرتری برای درمان دیابت و جلوگیری ازبیماری های ثانویه آن از قبیل بیماری های قلبی، نابینایی ، عصبی و کلیوی، سلول های بتای جدید و عملکردی را ازسلول های بنیادی ایجاد و به بیماران دیابتی ارائه دهند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از EurekAlert،  دانشمندان مرکزسلول های بنیادی Danish (DanStem) در دانشگاه کپنهاگ، دیدگاه جدیدی نسبت به مسیرهای سیگنالینگ کنترل کننده تولید انسولین در بدن به دست آوردند. این دیدگاه برای هدف نهایی آنها یعنی تبدیل سلول های بنیادی به سلول های بتای تولید کننده انسولین بسیار مهم است.
نتایج تحقیقات آنها در مجله PNAS منتشر شده است.
انسولین یک هورمون تولید شده توسط سلول های بتای لوزالمعده است. نقص دراین سلول های بتا، باعث بروز دیابت می شود. انسولین برای زندگی حیاتی است، به همین دلیل امروزه افرادی که بدن آنها نمی توانند مقادیر کافی آن را تولید کند، دوزدقیقی ازآن را طی طریق تزریق روزانه دریافت می کنند. دانشمندان امیدوارند که در آینده ای نه چندان دور بتوانند به طور موثرتری برای درمان دیابت و جلوگیری ازبیماری های ثانویه آن از قبیل بیماری های قلبی، نابینایی ، عصبی و کلیوی، سلول های بتای جدید و عملکردی را ازسلول های بنیادی ایجاد و به بیماران دیابتی ارائه دهند.
استاد Palle Serup گفت: به منظور به دست آوردن سلول های بنیادی برای ایجاد سلول های بتا تولید کننده انسولین ، لازم است مکانیسم های سیگنالینگی که به طور معمول تشکیل سلول های بتا را طی رشد جنین کنترل می کنند، شناسایی شود، نتایج تحقیق ما می تواند به شناسایی آن کمک کند.
Serup افزود: هنگامی که ما مسیر سیگنالینگ را بشناسیم ، می توانیم آنها را در لوله های آزمایش برای تبدیل سلول های بنیادی به سلول های بتا کپی کنیم.
مکانیسم های سیگنالینگ که مرحله اول تمایز سلول های بنیادی به سلول های بتا را کنترل می کند، مدت  ها پیش شناخته شده است.
Serup گفت: تحقیق ما به دانش مورد نیاز مرحله بعدی توسعه و سیگنالینگ موجود بین سلول ها می پردازد. این دانش جدید درمورد توانایی مسیرسیگنالینگ Notch که ابتدا برای مهار و سپس برای تحریک ایجاد سلول های تولید کننده هورمون مهم می باشد و قادر به کنترل بهتر سلول های بنیادی در هنگام کار با آنها در لوله های آزمایش است.
این دانش جدید در مورد ویژگی های مکانیسم های مسیرسیگنالینگ Notch دانشمندان را قادر خواهد ساخت که روش های آزمایشی جدید کشت سلول های بنیادی را برای تولید موثرتر سلول های بتا انسولین  ساز طراحی کنند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه