تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 اردیبهشت 1391
مهار یک آنزیم می تواند روند MS را آهسته کند

  مهار یک آنزیم می تواند روند MS را آهسته کند

پژوهشگران نشان دادند آنتی بادی که 6 Kallikrein  را خنثی می کند قادر به رفع MS درموش  است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، محققان اسکلروز متعدد (MS) مدت هاست که به دنبال مولکول های خاصی در بدن هستند که سبب ایجاد ضایعات میلین (غلاف عایق کننده اعصاب) می شوند. نزدیک به یک دهه پیش، گروهی در کلینیک مایو یک آنزیم جدید، به نام Kallikrein 6 را شناسایی کردند که در حال حاضر به وفور درضایعات MS ونمونه های خون یافت می شود و با التهاب و دمیلینه شدن بیماری های دیگر انحطاط عصبی درارتباط است.
 در مطالعه ای که این ماه در Brain Pathology منتشر شده است ، همان گروه نشان دادند آنتی بادی که 6 Kallikrein  را خنثی می کند قادر به رفع MS درموش می باشد.
دکتر Isobel Scarisbrick نویسنده این مطالعه می گوید: ما توانستیم روند بیماری را طی مراحل مزمن اولیه آهسته کنیم.
محققان مدل موشی ویروسی MS را مورد بررسی قرار دادند. این مدل براین نظریه استوار است که عفونت های ویروسی دراوایل زندگی سبب ایجاد یک پاسخ ایمنی غیر طبیعی احتمالی درمغز و نخاع می شود. یک هفته بعد از اینکه موش ها با یک ویروس آلوده شد، سطوح بالایی ازآنزیم Kallikrein 6 در مغز و نخاع مشاهده شد. با این حال، زمانی که محققان موش ها را تحت درمان آنتی بادی تولیدی قرار دادند، آنزیم خنثی و مهار شد، آنها شاهد کاهش تاثیر بیماری درمغز و طناب نخاعی، یعنی دمیلینه شدن بودند. آنتی بادی خنثی کننده 6 Kallikrein، سلول های سفید التهابی خون را کاهش داده و روند تخریب پروتئین بنیادی میلین را آهسته می کند.
یافته های به دست آمده ازمدل موشی MS ، قابل تعمیم به بیماری های دیگرموثربرمغز و طناب نخاعی نیزاست. این گروه قبلا نشان داده بودند که 6 Kallikrein ،آنزیم تولید شده توسط سلول های ایمنی، در آسیب طناب نخاعی افزایش می یابد، درحالی که مطالعات دیگر نشان داده است این آنزیم درمدل های حیوانی سکته مغزی و فلج اطفال نیز افزایش می یابد.
دکتر Scarisbrick می گوید: "این یافته ها نشان می دهد که Kallikrein 6 ، درفرایندهای التهابی و دمیلینه  شدن که همراه با انواع بسیاری از بیماری های عصبی است، نقش دارد. Kallikrein 6 ممکن است هدف مناسبی برای داروهای خنثی کننده در مراحل مزمن اولیه برخی از بیماری های عصبی، باشد".
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه