تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391
محققان اسپانیایی راهی‌ برای مداوای سرطان لنفومی كشف كردند

  محققان اسپانیایی راهی‌ برای مداوای سرطان لنفومی كشف كردند

محققان شورای عالی‌ تحقیقات علمی‌ اسپانیا اعلام كردند كه با كشف توانمندی های یك پروتئین كه قدرت تومورهای سرطانی' لنفوم بوركیت' نوعی نادر از سرطان لنفاوی مخصوصا كودكان و جوانان را كاهش می‌ دهد، راهی‌ برای مداوای آن یافتند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، محققان در این مورد تصریح كردند كه این بیماری نادر، درمانی ندارد و بیمار در چند ماه فوت می‌ كند و تنها درمان هایی‌ كه برای مبارزه با آن وجود دارد بر اساس استفاده بسیار شدید و فشرده شیمی‌ درمانی است كه عوارض ثانوی مسمومیت عصبی و خونی، عارضه قلبی و ناباروری در بیماران دارد .

'میگل كامپانرو' رئیس گروه محققان این مطالعه كه در نشریه علمی‌ 'لئوكمیا' چاپ شده ادامه داد كه مطالعات حاكی از آنند كه این بیماری در كشورهای صنعتی بیشتر رایج است .

وی خاطرنشان كرد كه در افرادی كه مبتلا به سرطان لنفوم بوركیت هستند، پروتئینی به نام E2F4 حضور بسیار كمی در سلول های سرطانی دارند .

در این زمینه محققان مشاهده نمودند كه با افزایش این پروتئین ها قدرت و پیشرفت تومورها كاهش می‌ یابد، كشفی كه به عقیده كامپانرو می‌ تواند به منظور یافتن درمانی علیه این بیماری كه مسمومیت كمتری را نسبت به مسمومیت كنونی ایجاد كند، موثر باشد .

به گزارش ایرنا، كامپانرو ادامه داد كه این كشف همچنین می‌ تواند به تشخیص این بیماری كه تاكنون بر اساس حدس و گمان بوده و تشخیص دادن آن دشوار می‌ باشد، كمك كند .
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه