تاریخ انتشار: دوشنبه 23 تیر 1393
استفاده از سلول های بنیادی پالپ دندان برای بهبود بقا و ترمیم سلول های شبکیه

  استفاده از سلول های بنیادی پالپ دندان برای بهبود بقا و ترمیم سلول های شبکیه

محققین دانشگاه بیرمنگام دریافته اند که سلول های بنیادی جداسازی شده از دندان که آن ها را اصطلاحا سلول های بنیادی پالپ دندانی می نامند، می توانند سلول های گانگلیونی شبکیه(RGCs) را از مرگ ناشی از آسیب محافظت کنند و ترمیم آکسونی را در امتداد عصب بینایی افزایش دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، فقدان سلول های گانگلیونی شبکیه بدلیل عواملی مانند آسیب های ترومایی و گلوکوما منجر به کوری می شود. فاکتورهای نوروپاتیک که در امتداد آکسون نورون ها  به سراسر بدن حرکت می کنند به عنوان سیگنال های بقا عمل می کنند و طی برخی بیماری ها این منبع سیگنال از بین می رود و سلول های گانگلیونی شبکیه می میرند.

جایگزینی سلول های گانگلیونی شبکیه با یک منبع جایگزین از فاکتورهای نوروتروفیک برای جلوگیری از مرگ این سلول ها ضروری است. این مطالعه نشان داده است که سلول های بنیادی پالپ دندانی چندین فاکتور نوروتروفیک را بیان می کنند که می توانند مکمل نوروتروفیک های از دست رفته باشند و سلول های گانگلیونی شبکیه را از مرگ محافظت کنند و هم زمان ترمیم آکسونی را پیش ببرند.

سلول درمانی یک گزینه درمانی امیدوار کننده است که منبع نامحدودی از چندین فاکتور رشد برای نورون های آسیب دیده ارائه می دهد.

برای کاربردهای بالینی، استفاده از این سلول های بنیادی می تواند به تکوین مکانیسم های انتقالی مطمئن کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه