تاریخ انتشار: یکشنبه 29 تیر 1393
تمایز سلول های بنیادی نورال کرستی مشتق از فولیکول مو به سلول های شوآن با استفاده از miR-21

  تمایز سلول های بنیادی نورال کرستی مشتق از فولیکول مو به سلول های شوآن با استفاده از miR-21

سلول های بنیادی نورال کرستی مشتق از فولیکول مو را می توان برای تمایز به سلول های شوآن القا کرد. با این وجود، مکانیسم تنظیمی دخیل در تمایز سلولی به خوبی مشخص نیست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، دانشمندان دانشگاه Jilin چین موفق شده اند سلول های بنیادی نورال کرستی را از فولیکول های موی انسان جداسازی کرده و آن ها را برای تمایز به سلول های شوآن القا کنند. طی تمایز سلول های بنیادی نورال کرستی به سلول های شوآن بیان  میکروRNA(miR-21) به تدریج افزایش می یابد. حتی ترانسفکشن این سلول ها با آگونیست miR-21(agomir-21) نیز موجب افزایش ظرفیت تمایزی سلول های بنیادی نورال کرستی شد.

بدون دخالت بیان mRNAی SOX2، miR-21 بیان پروتئین SOX2 را با اتصال به 3-UTR مربوط به miR-21 mRNA کاهش می دهد. این مطالعه نشان داده است که ناک اوت کردن ژن SOX2 در سلول های بنیادی نورال کرستی به طور معناداری مهار آنتاگونیستmiR-21 در سلول های بنیادی نورال کرستی که به سلول های شوآن تمایز می یابند را معکوس می کند.

با توجه به آن چه گفته شد این نتایج نشان می دهد که SOX2 هدفی موثر برای miR-21 است و miR-21 تمایز سلول های بنیادی نورال کرستی به سلول های شوآن را از طریق کاهش بیان پروتئینSOX2  افزایش می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه