تاریخ انتشار: شنبه 11 مرداد 1393
آیا اطلاعات به دست آمده از  انتقال سونیفیکیشن می تواند به تشخیص سرطان کمک کند؟

  آیا اطلاعات به دست آمده از انتقال سونیفیکیشن می تواند به تشخیص سرطان کمک کند؟

تبدیل اطلاعات سلول های بنیادی به صداها می تواند به ردیابی سلول های سرطانی غیرتهاجمی و ثابت طی check-upهای معمولی کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، مطالعه صورت گرفته نشان می دهد که پس از مدت ها انتظار و تست های سرطانی صورت گرفته در شش سال گذشته، این روش می تواند انتظار عذاب آور و به نوعی تهدید کننده حیات را برای بیماران کاهش دهد.

مطالعه اخیر نشان می دهد که چگونه اطلاعات حاصل از سونیفیکیشن( که در آن داده ها از سیگنالهای صوتی به تصاویر بصری مانند گراف ها در می آیند) می تواند تکنیک های استاندارد که برای آنالیز اسپکتروسکوپی سلول های بنیادی استفاده می شود را بهبود ببخشند.

روش های معمول برای تشخیص سرطان شامل برداشتن نمونه و فرستادن آن به ازمایشگاه و منتظر ماندن برای نتایج است. این امر فرایندی زمان بر و تهاجمی است. اما در آینده GPs می تواند ابزارهای بازخوردی صوتی را برای تشخیص انواع خاصی از سرطان ها و با اسکن کردن نقاط ویژه ای از بیمار با سیگنال های صوتی استفاده کند.

علاوه براین، این روش به جراحان کمک می کند که نقاط باقی مانده سرطانی که در روش های قبلی فقط به صورت چشمی و بصری صورت می گرفت را تشخیص دهند و در نتیجه به تمرکز آن ها روی عمل جراحی کمک می کند. در نتیجه هم مدت زمان عمل جراحی کاهش می یابد و هم این که میزان بافت سرطانی که ممکن است باقی بماند به حداقل می رسد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه