تاریخ انتشار: شنبه 11 مرداد 1393
مبارزه با میاستنی گریوز به کمک سلول درمانی

  مبارزه با میاستنی گریوز به کمک سلول درمانی

گروه هایی از محققین تصمیم گرفته اند تا با همکاری هم با بیماری اوتوایمن میاستنی گریوز مبارزه کنند. درواقع نادر بودن این بیماری بدین معنی است که نمونه گیری خونی و بافتی برای انجام یک مطالعه کیفی از این افراد مشکل خواهد بود. از طرفی جذب بیماران برای انجام مطالعات بالینی نیز مشکل است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطلب به محققین اجازه مبارزه همه جانبه با بیماری ها و درک بهتر عدم ارتباط بین سیستم عصبی و عضلانی با تقسم منابع و وظایف را می دهد. پیش از ایجاد درمان، شناسایی مکانیسم های بیماری بسیار مهم است. سیستم ایمنی بسیار پیچیده است و در سطوح مختلفی فعال می شود. این محققین عقیده دارند که سلول های بنیادی بالغین می توانند همه مسیرهای مختلف سیستم ایمنی را تغییر دهند و می توانند در مقایسه با درمان های موجود بسیار کاراتر باشند.

از طرفی اگر چه سلول درمانی برای درمان بیماری های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است اما این روش با چالش های متعددی نیز همراه است. اطلاعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد که استفاده از سلول های بنیادی در مرحله استراحتی یا بنیادینگی کافی نیست و شما باید پیش از استفاده آن ها را به نحوی القا کنید و برای این امر باید دقیقا مکانیسم را بدانیم.

در حال حاضر محققین از آنتی بادی ها برای درمان تخصصی و هدف های تخصصی  و بلوک کردن سیستم ایمنی در میاستنی گریوز استفاده می کنند. هم چنین مطالعات زیادی نیز روی پاتوفیزیولوژی این بیماری انجام شده است و محققین به نتایج ویژه ای نیز رسیده اند. هم چنین مطالعات نشان داده است که درمان با استفاده از مونوکلونال آنتی بادی نیز موثر است و می تواند عوارض جانبی و هزینه های کمتری نیز در مقایسه با سایر درمان های رایج داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه