تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 مرداد 1393
مزایای استفاده از organ-on-chips

  مزایای استفاده از organ-on-chips

محققین انستیتو Wyss با همکاری دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که روند تجاری سازی تکنولوژی organ- on chips به وسیله شرکت های خصوصی در حال اجرا است تا از این فن آوری برای تولید محصولات پزشکی، دارویی و شیمیایی استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، استفاده از این organ- on chips دستاورد بزرگی در مطالعات پزشکی و دارویی محسوب می شود و منجر به این می شود که مطالعات از شرایط ساده آزمایشگاهی و اتاق های کشت و میزهای کار وارد بازارهای تجاری شود. این organ- on chips درواقع ابزارهای کشت سلول بسیار کوچکی هستند که با استفاده از تکنولوژی ساخت میکروچیپ ها تولید می شوند و اندازه ای معادل قطعه حافظه کامپیوتر دارند و شامل کانال های توخالی است که با سلول ها و بافت های زنده پوشیده شده اند و فیزیولوژی بدن را تقلید می کنند.

این ابزارها سطوح عملکردی از بافت و اندام را ایجاد می کنند که با استفاده از سیستم های کشت متداول این امکان وجود ندارد و اجازه آنالیزهای بیوشیمیایی، ژنتیکی و فعالیت های متابولیکی درون یک سلول منفرد را مهیا می سازند. این تیم تحقیقاتی ابزاری را طراحی کرده اند که می تواند این organs-on-chips را با ایجاد جریان محیط کشت به صورت دینامیک و شبیه سازی حالتی مانند جریان خون با هم مرتبط سازد و ایجاد Human-body-on-chips کند و پاسخ های بدنی را بهتر شبیه سازی کند.

این پلت فرم organ-on-chip انسانی می تواند گامی مهم برای پیش بینی بهتر و اندازه گیری مفیدتر کارایی و امنیت دارو و مواد شیمیایی جدید باشد و از طرف دیگر نیاز به مطالعات جانوری متداول را کاهش می دهد. این organ-on-chip ها با سلول های بنیادی مشتق از بیماران پوشیده می شوند و می توانند در آینده راهی را برای ایجاد درمان های شخصی و تخصصی ارائه دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه