تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391
پیوند سلول بنیادی به بیماران مبتلا به سرطان مغزکمک می کند

  پیوند سلول بنیادی به بیماران مبتلا به سرطان مغزکمک می کند

دانشمندان برای اولین بار سلول های بنیادی تغییریافته ازنظر ژنی را به بیماران مبتلا به سرطان مغز برای محافظت از مغز استخوان آنها درمقابل عوارض جانبی شیمی درمانی، پیوند زدند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از scotsman، آزمایش بر روی سه بیمارمبتلا به سرطان نشان داد که دو نفر از آنها نسبت به آنهایی که پیوند را دریافت نکرده اند طولانی تر از زمان پیش بینی شده زنده ماندند، ودر نفر سوم نیز تقریبا تا سه سال پس از درمان، هیچ پیشرفت بیماری مشاهده نشد.
نویسنده مطالعه دکتر Hans-Peter Kiem ، از مرکز تحقیقات سرطان Fred Hutchinson  در ایالات متحده، گفت: ما دریافتیم که بیماران دریافت کننده پیوند سلول های بنیادی، شیمی درمانی را بهتر تحمل می کنند.
مانع اصلی برای استفاده موثرازشیمی درمانی برای درمان سرطان، اثر سمیت داروهای شیمی درمانی برارگان های دیگر، بخصوص مغز استخوان بوده است که سبب کاهش تعداد سلولهای خونی، افزایش حساسیت به عفونت ها و اثرات جانبی دیگرمی شود.
او می افزاید:هنگامی که ما سلول های بنیادی مغز استخوان را به بیماران می دهیم، این سلول ها از اثرات سمی شیمی درمانی محافظت می شوند، در حالی که سلول های توموری همچنان به شیمی درمانی حساس هستند.
این مطالعه نشان داد که ازهمین روش برای انواع دیگر تومورهای مغزی نیز می توان بهره مند شد.
به طور متوسط، 500 نفر در اسکاتلند هر ساله با سرطان مغز تشخیص داده می شوند. این یکی از تهاجمی ترین نوع تومورهای مغزی اولیه می باشد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 25 اردیبهشت,1391

reza

باسلام و خسته نباشید یعنی میشه یه روزی ایمیلمو باز کنم ببینم نوشته شده کشف درمان بیماران فلج ناشی از سکته های مغزی توسط سلولهای بنیادی؟
با سلام.امروزه در زمینه سکته مغزی مطالعات زیادی با سلول های بنیادی انجام شده که تا حدی نیز موفق بوده است.در پژوهشگاه رویان نیز بعد از تحقیق روی مدل حیوانی، پیوند سلول های بنیادی در بیماران مبتلا به سکته مغزی نیز انجام خواهد شد.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه