تاریخ انتشار: دوشنبه 27 مرداد 1393
زنده نگه داشتن امیدها در مطالعات سلول های بنیادی و سرطان با استفاده از آنالیز انفرادی سلول ها

  زنده نگه داشتن امیدها در مطالعات سلول های بنیادی و سرطان با استفاده از آنالیز انفرادی سلول ها

محققین دانشگاه سانفرانسیسکو با استفاده از تکنولوژی آنالیز فعالیت ژنی در سلول های منفرد، ویژگی های سلولی منحصربفردی را درون مغز در حال تکوین انسان کشف کرده اند و نشان داده اند که مطالعات سلولی در مقیاس وسیع می تواند برخلاف تصور، هم موثرتر و هم ارزان تر باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily،در این مطالعه محققین ویژگی های مولکولی جدیدی را در سلول های مختلف شناسایی کرده اند که استراتژی جدیدی را برای آنالیز سلول ها به صورت تک تک ارائه می دهد. محققین انتظار دارند که این روش را برای درک بهتر این مطلب که چگونه پیچیدگی قشر مغز از تقسیم سلولی سلول های بنیادی ناحیه ژرمینال مغز حاصل می شود استفاده کنند.

این مطالعه از تکنولوژی دستگاه های میکروفلوئیدیک استفاده کرد که هر سلول را به دام انداخته و به درون اتاقک های با مقیاس نانو جریان می یابد و در آن جا این سلول ها به طور صحیح و موثر متحمل واکنش های شیمیایی برای توالی یابی DNA  می شوند.

این تحقیق نشان داد که دفعات مراحل ارزیابی که برای شناسایی و چک کردن توالی های منحصربفرد  و شناسایی موفقیت آمیز نوع سلولی در این تکنیک لازم است صدها برابر کمتر از روش های قبلی است.

محققین براین باورند که این ابزار، استراتژی آنالیز مولکولی در تک تک سلول ها است که هم توجه محققینی که به دنبال این هستند که چگونه سلول های تخصص یافته در زمان و جایگاه خاصی بوجود می آیند و هم محققینی که به دنبال مونیتور کردن ویژگی های سلولی در سلول های بنیادی مهندسی شده برای جایگزینی بافتی هستند را به خود جلب کرده است. از دیگر کاربردهای این روش بررسی تنوع سلولی درون تومورها است تا بتوانند سلول هایی را که مسئول بقا و متاستاز سرطانی هستند را شناسایی کنند. از طرف دیگر این روش هم مدت زمان لازم و هم میزان هزینه را به مراتب پایین می آورد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه