تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 مرداد 1393
روش جدید برای ایجاد بافت استخوانی و غضروفی

  روش جدید برای ایجاد بافت استخوانی و غضروفی

محققین با استفاده از سلول های بنیادی و بلوک های ساختار کپسوله شده درون رزین اپوکسی موفق به ایجاد بافت استخوانی و غضروفی شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین موفق به کشف روش جدیدی برای ایجاد بافت استخوانی و غضروفی شده اند. با استفاده از ساختارهای توالی یابی، ما قادر خواهیم بود قطعات بزرگتری از بافت استخوانی و غضروفی را ایجاد کنیم، امری که با استفاده از تکنیک های متدوال مقدور نیست. هدف از این روش ایجاد مقدار هرچه بیشتر بافت استخوانی با استفاده از کمترین مقدار سلول های بنیادی است. این تکنیک قابل تزریق خواهد بود، بنابراین نقص های استخوانی پیچیده مانند استئوپورز و آرتریت را می توان بدون انجام جراحی درمان کرد.

این محققین به منظور مشاهده رشد استخوان کشت داده شده روش های تصویربرداری بالینی مختلفی را استفاده کردند. آن ها در ابتدا به این منظور خودشان بافت استخوانی را کشت دادند. در حین انجام این کار آن ها روش جدیدی را برای ایجاد بافت استخوانی و غضروفی کشف کردند. این روش با ترکیب بلوک های کوچک، ریزساختارها و سلول های بنیادی کار می کند. سلول های بنیادی بلوک ها را درون رزین اپوکسی یا اسید پلی لاکتیک کپسوله می کنند. نتیجه این عمل ایجاد ذره های کوچک مواد شبه استخوانی است که در نهایت به یکدیگر می پیوندند. این امر منجر به ایجاد بافتی قوی تر می شود که بزرگ تر از قطعاتی است که به وسیله سایر تکنیک ها ایجاد می شود.

این محققین تصمیم دارند در ادامه مطالعه خود از این تکنیک برای درمان نواقص استخوانی پیچیده تر در جایگاه های مشکل تر مانند استئوپورز استفاده کنند. هم چنین این تکنیک می تواند در مورد آرتریت یا ایجاد بافت غضروفی جدید نیز استفاده شود. در واقع آن ها می خواهنداین بلوک های کوچک را درون ژل تزریق کنند، بنابراین استخوان یا غضروف شروع به رشد در اطراف بلوک ها می کنند. بافت خیلی آهسته شروع به رشد می کند و این امر در همه لبه های نقص استخوانی یا غضروفی اتفاق نمی افتد و در واقع این بلوک های کوچک نقطه اتصال یا لنگرگاهی را برای سلول ها فراهم می آورند و در نتیجه موجب سرعت بخشیدن به فرایند ریکاوری می شوند. نقطه قوت این تکنیک در مقایسه با تکنیک های متداول ایجاد یک ثبات مکانیکی است که در صورت ایجاد فشار بر روی بافت ژل می تواند جهت تعدیل آن حرکت کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 09 شهریور,1393

فرشاد

با سلام.این روش برای درمان ارتروز کشکک زانو در کدام کشور انجام میشود؟ایا به مرحله بالینی رسیده؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه