تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 مرداد 1393
ریکاوری سیستم ایمنی می تواند به توقف گسترش سرطان کمک کند

  ریکاوری سیستم ایمنی می تواند به توقف گسترش سرطان کمک کند

محققین دانشگاه ملبورن پرده از اهمیت حیاتی سلول های ایمنی بسیار تخصص یافته ای به نام سلول های کشنده ذاتی برداشته اند که در کشتن سلول های ملانومای که به ریه ها متاستاز می کنند نقش دارند. این سلول های کشنده ذاتی را می توان برای شکار و کشتن سلول های سرطانی پراکنده شده در بدن به کار گرفت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این تیم تحقیقاتی دریافته اند که این سلول های کشنده ذاتی برای رد پیوند سلول های مغز استخوان  و پاسخ ایمنی گریز، طی سندرم شوک سمی حیاتی هستند. این یافته ها زمانی حاصل شد که این محققین نشان دادند که پروتئینی به نام MCL-1 برای بقای سلول های کشنده ذاتی حیاتی است. این یافته می تواند برای این مطلب که چگونه سلول های کشنده ذاتی را برای مبارزه با سرطان دستکاری کنیم استفاده شود. در واقع آن ها بر این باورند که پروتئین MCL-1 را می توان برای افزایش یا کاهش سلول های کشنده ذاتی در  درمان بیماری های مختلف هدف قرار داد. این سلول های کشنده ذاتی شکارچی های ایمنی هستند و بدن را در جست و جوی مهاجمین خارجی مانند ویروس ها به نوعی تمیزکاری می کنند، هم چنین این سلول ها تغییراتی که در سلول های ما همراه با سرطان اتفاق می افتد حس می کنند. دکتر هانتینگتون می گوید:سلول های کشنده ذاتی برای مبارزه با سلول های توموری مهاجم که از جایگاه اصلی سرطان پراکنده شده اند ضروری هستند و پروتئین MCL-1 برای زنده نگه داشتن سلول های کشنده ذاتی کاملا ضروری است. بدون وجود سلول های کشنده ذاتی، بدن قادر به تخریب متاستاز ملانوما نیست و سرطان به ریه ها متاستاز می کند.

از یافته های دیگر این مطالعه این است که این سلول های کشنده ذاتی نقش مهمی را در مرگ ناشی از شوک سمی(سپسیس) و رد پیوندهای مغز استخوان ایفا می کنند. این سلول ها منجر به پاسخی می شوند که به موجب آن سلول های بنیادی در پیوندهای مغز استخوان رد می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه