تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391
تست جدیدی برای پیش بینی آرتریت درمراحل اولیه، ابداع شد

  تست جدیدی برای پیش بینی آرتریت درمراحل اولیه، ابداع شد

محققان دانشگاه میسوری و همکارانش، تستی را با استفاده ازنشانگرهای زیستی ابداع کرده اند که به درستی می تواند تعیین کند آیا بیماردرحال ابتلا به ورم مفاصل است و همچنین پیش بینی کند شدت احتمالی این بیماری چه اندازه است. دراین تست یک قطره مایع از مفصل بیمار، با یک سوزن کوچک همانند گرفتن خون ، برداشته می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، بیش از27 میلیون نفردرحال حاضر از آرتروز که شایع ترین شکل آرتریت است، رنج می برند. در گذشته، پزشکان قادر به تشخیص بیماران مبتلا به آرتریت تا زمان بروزعلائم، که عبارت است از درد و سفتی مفاصل ، نبودند که این زمان برای گزینه های پیشگیرانه و درمانی با حداقل تهاجم بسیار دیر است.  در حال حاضر، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه میسوری راهی را برای تشخیص و پیش بینی آرتریت قبل ازبروزعلائم درد آور آن یافته است.
James Cook ، محقق دانشگاه میسوری و همکارانش، تستی را با استفاده ازنشانگرهای زیستی ابداع کرده اند که به درستی می تواند تعیین کند آیا بیماردرحال ابتلا به ورم مفاصل است و همچنین پیش بینی کند شدت احتمالی این بیماری چه اندازه است. دراین تست یک قطره مایع از مفصل بیمار، با یک سوزن کوچک همانند گرفتن خون ، برداشته می شود.
Cook گفت: "با این نشانگر زیستی، ما می توانیم سطح پروتئین های خاصی را که با آرتروز مرتبط هستند ، بررسی کنیم. این تست نه تنها پتانسیل پیش بینی آرتریت را درآینده دارد بلکه اطلاعاتی را نیز در مورد مکانیسم های اولیه آرتریت به ما می دهد ، که به درمان های بهتر آن در آینده منجرمی شود. "
دراین مطالعه که در نشریه  Knee Surgery  چاپ شده است ، محققان گزارش می دهند که این تست را بر روی مفاصل سگی که از ورم مفاصل رنج می برد مورد بررسی قرار دادند. دامپزشکان پیش بینی می کنند که 20 درصد از سگ های میانسال و 90 درصد از سگ های بزرگتر در یک یا چند مفصل خود دچارآرتروز هستند. از آنجا که مفاصل سگ مشابه مفاصل انسان عمل می کند، Cook می گوید که این تست برای بیماران مبتلا به آرتروز نیزسازگار است.
او گفت: "این تست در حال حاضر سودمندی اولیه را نشان داده است و به ما اجازه بررسی چگونگی تاثیر درمان های متفاوت بر بهبود ورم مفاصل درافراد مبتلا را می دهد. این تست به پزشکان درانتخاب درمان مناسب برای بیماران کمک می کند، همچنین قادر به تشخیص زمانی که بیماران در معرض خطر بالا برای توسعه آرتریت هستند، خواهد بود که یک ابزار قوی برای متقاعد کردن بیماران برای اقدامات پیشگیرانه از جمله ورزش مناسب و تغییر رژیم غذایی است. "
این تست توسط  FDA  تحت بررسی برای صدور مجوزاست.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه