(آرشیو ماه بهمن 1393)
پاسخ به مطالعاتی که ادعا دارند که خطر سرطان، نوعی خوش شانسی است!
ماه گذشته مطالعه در مجله science به چاپ رسید که در آن نویسندگان به یک ادعای جالب پرداختند: دو- سوم تفاوت های موجود بین خطر سرطان ها در بافت های مختلف می تواند به موتاسیون های تصادفی که آن ها را بدشانسی می نامند نسبت داده شود این بدین معنی است که دو دلیل عمده دیگر سرطان یعنی وراثت و محیط تنهای مسئول یک سوم این تفاوت ها هستند.
پنجشنبه، 30 بهمن 1393 - 12:00
شکل جدیدی از پلاستیسیتی وابسته به  تجربه در مغز بالغین
تیمی از محققین در مونیخ درجه ای از سازماندهی ارتباطی جدید را در نورون های هیپوکامپ جدیدا شکل گرفته در پاسخ به تجربه نشان داده اند که مشارکت مستقیم آن ها در پردازش اطلاعات در مغز بالغین را نشان می دهد.
پنجشنبه، 30 بهمن 1393 - 11:30
وزن بسیار کم در زمان تولد ممکن است خطر مشکلات روانی در مراحل بعدی زندگی را افزایش دهد
بچه هایی که با وزن بسیار کم متولد می شوند، در مقایسه با بچه هایی با وزن طبیعی، ممکن است بیشتر در معرض خطر افسردگی، ADHD و یا اختلالات روانی در زمان بزرگسالی شوند و استفاده از استروئیدها قبل از تولد ممکن است این خطر را افزایش دهد.
پنجشنبه، 30 بهمن 1393 - 11:00
استفاده از اثرات مسیرAkt مربوط به سلول های بنیادی خون بند ناف پیوند شده در درمان سکته
محققین دریافته اند که سلول های پیوند شده خون بند ناف انسان می توانند اثرات احیایی روی مغز و عملکرد مغزی بعد از سکته داشته باشند. با این حال، این که این سلول ها چگونه اثر خود را به جای می گذارند مشخص نیست.
پنجشنبه، 30 بهمن 1393 - 10:30
پیوند سلول های بنیادی ممکن است برای درمان مولتیپل اسکلروزیس شدید بهتر از داروها عمل کند
ممکن است پیوند سلول های بنیادی برای درمان بیماران مبتلا به MS شدید، موثرتر از داروی mitoxantrone باشد.
پنجشنبه، 30 بهمن 1393 - 10:00
مراحل آزمایشی درمان سه بیماری با استفاده از سلولهای بنیادی در مشهد
معاون پژوهشی و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از اجرای مراحل آزمایشی درمان سه بیماری با استفاده از سلولهای بنیادی توسط این نهاد خبر داد.
پنجشنبه، 30 بهمن 1393 - 09:37
روشی نوین در حذف سلول های سرطانی
زمان بندی ممکن است برای فائق آمدن بر سرطان تعیین کننده باشد. با ضربه زدن به سلول های سرطان سینه با یک درمان هدفمند بلافاصله بعد از شیمی درمانی، محققین توانسته اند سلول های سرطانی را طی یک مرحله انتقالی که آنها را در آسیب پذیرترین حالت قرار می دهد، هدف قرار دهند و سلول ها را کشته یا اندازه تومورها را در مدل های بالینی کاهش دهند.
چهارشنبه، 29 بهمن 1393 - 10:00
چگونه سرطان، سلول های خوب را به نیمه تاریک(سرطانی) سوق می دهند
سرطان از عنصر کمتر درک شده ای از سیگنالینگ سلولی برای منحرف کردن مسیر مهاجرت و پراکنش سلولی استفاده می کند.
چهارشنبه، 29 بهمن 1393 - 09:30
استفاده از یک سیستم گزارشگر جدید برای مطالعات طب ترمیمی مربوط به استخوان
یک گزارش¬گر جدید برای مطالعه پتانسیل ترمیم استخوان سلول های بنیادی جنینی، به وسیله دانشگاه مینه سوتا ایجاد شده است. این سیستم گزارش¬گر برای اولین بار در مورد سلول های بنیادی پرتوان استفاده شد و می تواند برای شناسایی عوامل و مسیرهای خاص که مراحل تکوین استخوانی را وساطت می کنند مورد استفاده قرار گیرد.
چهارشنبه، 29 بهمن 1393 - 09:00
شناسایی تغییرات اولیه سلول های شبکیه در گلوکوم
گلوکوم دومین دلیل کوری در دنیا است که به دلیل افزایش فشار درون چشم است که موجب آسیب و تخریب نورون های خاصی در چشم می شود که این نورون ها را تحت عنوان سلول های گانگلیون شبکیه می شناسند.
چهارشنبه، 29 بهمن 1393 - 08:30
رقابت 24 ایده جدید سلول‌های بنیادی
در چهارمین سمینار ایده‌پردازی دانشجویی صورت می‌گیرد
در چهارمین سمینار ایده پردازی دانشجویی با محوریت سلول‌های بنیادی که 30 بهمن ماه سال جاری به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی برگزار می‌شود، صاحبان 24 ایده جدید در این حوزه به رقابت می پردازند.
چهارشنبه، 29 بهمن 1393 - 08:24
شناسایی فاکتور های پیش بینی کننده خطر عفونت در بیمارانی با سوختگی های شدید
تیمی از محققین در بیمارستان عمومی ماساچوست مجموعه ای از ویژگی ها را شناسایی کرده اند که شامل تفاوت ها در بیان ژن ها است و ممکن است نشان دهد که کدام یک از بیماران نجات یافته از سوختگی های شدید، بیشتر در معرض عفونت های مکرر قرار دادند.
چهارشنبه، 29 بهمن 1393 - 08:00
حفظ باروری در بیماران سرطانی
در حالی که خانواده ها در سراسر دنیا خواهان به تاخیر انداختن بچه دار شدن هستند، اما تشخیص سرطان در مراحل زودتر زندگی می تواند تاثیر گذار باشد. در حالی که این روند در شیوه زندگی ادامه دارد، اما مشاهده می شود که شمار زیادی از زنان جوان به دلیل سرطان یا درمان های سرطانی نابارور شده اند. چه کاری می توان در این مورد انجام داد؟
چهارشنبه، 29 بهمن 1393 - 07:30
شناسایی دو ژن که موجب شدیدترین نوع سرطان تخمدان می شود
در مبارزه علیه سرطان تخمدان، محققین در مدرسه پزشکیUNC اولین مدل موشی برای بدترین شکل این بیماری را ایجاد کرده اند و مسیر بالقوه ای را برای درمان و غربالگری های تشخیصی بهتر کشف کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 28 بهمن 1393 - 10:30
مطالعات نشان می دهد که گسترش تلومر مانع پیری در سلول های انسانی کشت داده شده می شود
با توجه به مطالعه ای در دانشگاه استنفورد، یک روش جدید می تواند به طور سریع و موثر طول تلومرهای انسانی را افزایش دهد، این کلاهک حفاظتی در انتهاهای کروموزومی قرار دارد و با بیماری و پیری در ارتباط است.
ﺳﻪشنبه، 28 بهمن 1393 - 10:00
صفحه 1 از 8ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه