(آرشیو ماه بهمن 1397)
چگونه سلول های خونی به بهبود زخم بدون تشکیل اسکار کمک می کنند
فرایند ترمیم طبیعی پوست بدون تشکیل اسکار، تا حدی با سلول های خونی موجود در گردش خون مرتبط است. به نظر می رسد که یک درمان احتمالی برای بهبودی زخم بدون ایجاد اسکار می تواند هدف قرار دادن سلول های خونی خود بدن باشد.
ﺳﻪشنبه، 30 بهمن 1397 - 11:30
پروتئین CDK6 فاکتور کلیدی و تاثیر گذار در بروز نئوپلاسم های بیش تکثیری مغز استخوان(MPN)
نئوپلاسم های میلوپرولیفراتیو یا نئوپلاسم های بیش تکثیری مغز استخوان(MPNs)یک بیماری صعب العلاج هستند.
ﺳﻪشنبه، 30 بهمن 1397 - 10:00
ترمیم قلب های آسیب دیده با استفاده از تکه های بافتی مشتق از سلول های بنیادی
محققین در مرکز پزشکی بازساختی قلب و عروق بریتانیا در امپریال کالج لندن، پچ ها یا تکه هایی را از سلول های انسانی تولید کرده اند که می توانند بدنبال حمله قلبی به قلب بیماران پیوند شوند و عملکرد قلبی وی را احیا کند.
ﺳﻪشنبه، 30 بهمن 1397 - 09:45
هدف درمانی بالقوه برای اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS)
پژوهشی جدید بوسیله محققین سلول های بنیادی دانشگاه هاروارد به یک بیومارکر بالقوه جدید و یک هدف دارویی جدید برای اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) اشاره داشته است که یک بیماری عصبی است که تشخیص و درمان آن بی نهایت مشکل است.
ﺳﻪشنبه، 30 بهمن 1397 - 09:20
ایجاد ریز محیط شبکیه در ظروف آزمایشگاهی با استفاده از سلول های بنیادی انسانی
زیست شناسان IUPUI سلول های گانگلیون شبکیه مشتق از سلول های بنیادی پرتوان انسانی(hPSC-RGCs) را در آزمایشگاه رشد داده اند و راهی را برای ایجاد مدل های بالغ تری که بتوانند ریز محیط شبکیه انسانی را شبیه سازی کنند، فراهم آورده اند.
ﺳﻪشنبه، 30 بهمن 1397 - 09:00
گامی دیگر به سمت رشد کلیه های انسانی سفارشی
در مطالعه ای که می تواند کاربرد زیادی برای پیوند اعضای انسانی داشته باشد، محققین ژاپنی توانسته اند تنها با تعداد اندکی از سلول های اهدایی، کلیه های موشی دارای عملکرد را با موفقیت در رت ها تولید کنند.
ﺳﻪشنبه، 30 بهمن 1397 - 08:45
تولید معادل سه بعدی اپی درم انسانی با استفاده از ریاضی
محققین بر مبنای پیش بینی های انجام گرفته بوسیله مدل ریاصی هموستازی اپیدرمی، اپیدرم انسانی سه بعدی را تولید کرده اند که می تواند ابزار جدیدی برای پژوهش های پایه و تکوین داروها باشد.
دوشنبه، 29 بهمن 1397 - 11:00
فرایندی که موجب درخشیدن سلول های قلبی مشتق از سلول های بنیادی می شود
یک روش سریع تر، موثرتر و صحیح تر برای ارزیابی موثر بودن سلول های عضلانی قلبی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان انسانی کشف شده است.
دوشنبه، 29 بهمن 1397 - 10:00
مهار نابینایی در مدل های جانوری تخریب شبکیه
با استفاده از یک درمان مبتنی بر سلول های بنیادی مختص بیماران، محققین انستیتو ملی چشم(NEI) نابینایی را در مدل های جانوری "آتروفی جغرافیایی" مهار کرده اند. آتروفی جغرافیایی، یک شکل خشک از تخریب ماکولای وابسته به سن است. این امر دلیل اصلی نابینایی در بین افراد 65 سال به بالا است.
دوشنبه، 29 بهمن 1397 - 10:00
انتقال هسته برای بازبرنامه ریزی سلول های بیماران بالغ به سلول های بنیادی
ظرفیت بازبرنامه ریزی سلول های بیماران بالغ به سلول های بنیادی پرتوان شبه جنینی بوسیله انتقال هسته پیشرفت بزرگی است که بوسیله محققین دانشگاه Hebrew اورشلیم صورت گرفته است.
دوشنبه، 29 بهمن 1397 - 09:30
سرطان: موتاسیونی که ژن ها را تخریب می کند به صورت سه بعدی عمل می کند
درون سلول، DNA به طور محکم پیرامون پروتئین هایی پیچیده شده است و یک ساختار پیچیده و سه بعدی موسوم به کروماتین را بوجود می آورد. کروماتین نه تنها مانع از آسیب مواد ژنتیکی ما می شود، بلکه با تنظیم بیان ژن ها در یک سه بعدی، کل ژنوم را سازماندهی می کند و می تواند آن ها را در معرض ماشین بیان ژن قرار دهد یا از دسترس آن دور بدارد.
دوشنبه، 29 بهمن 1397 - 09:00
پیوند سلول های بنیادی ممکن است به برخی از افراد مبتلا به MS تهاجمی کمک کند
کارآزمایی بالینی جدید در دانشگاه Northwestern نشان داده است که افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس(MS) می توانند زمانی که داروهای استاندارد برای این بیماری با شکست مواجه می شوند، موثر واقع شوند.
دوشنبه، 29 بهمن 1397 - 08:30
آنتی بادی که پروتئینی را روی سطح سلول های بنیادی هدف قرار می دهد، پروتئینی مشابه را نیز روی سلول های سرطانی هدف قرار می دهد
یک آنتی بادی که انواع خاصی از سلول های بنیادی را هدف قرار می دهد بوسیله محققین A*STAR تولید شده است. ترکیب این آنتی بادی با یک داروی ضد سرطانی می تواند منجر به ایجاد درمان جدیدی برای برخی از انواع سرطان های سینه و تخمدان شود.
دوشنبه، 29 بهمن 1397 - 08:00
ایجاد سیستمی موثر برای بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی
سلول های بنیادی پرتوان القایی در سال های اخیر تبدیل به سنگ بنای بسیاری از پروژه های تحقیقاتی در زمینه طب بازساختی شده اند. این سلول های بنیادی حاصل بازبرنامه ریزی سلول های سوماتیک با استفاده از یک کوکتیل از فاکتورهای ژنتیکی است.
شنبه، 27 بهمن 1397 - 11:00
آیا سلول های بنیادی می توانند دیابت را معکوس کنند؟
پیش از این محققین توانسته بودند با موفقیت سلول های بنیادی را به سلول های تولید کننده انسولین موسوم به سلول بتا تبدیل کنند. اما مشکلی که در استفاده از این سلول ها برای بالین وجود دارد این است که مقدار انسولین تولیدی بوسیله این سلول های بتا قابل تنظیم نیست.
شنبه، 27 بهمن 1397 - 10:30
صفحه 1 از 6ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه