(آرشیو ماه خرداد 1393)
سنجش فشار تومورهای سرطانی توسط یک محقق ایرانی
دانشمند ایرانی دانشگاه مینه سوتا؛
یک محقق ایرانی دانشگاه پوردو امریکا ضمن تشریح آخرین دستاوردهای خود در زمینه حسگرهای زیستی گفت: پیشرفت ها در زمینه حسگرها تا جایی ادامه می یابند که با کمک حسگرهای زیستی می توان بیماری های مختلف را شناسایی و از بروز آنها پیشگیری کرد.
شنبه، 31 خرداد 1393 - 14:43
اهدای سلول های بنیادی؛ نجات یک زندگی
در حال حاضر تنها راه درمان قطعی بیماران مبتلا به سرطان خون، تالاسمی وسایر بیماریهای وخیم خونی، پیوند سلولهای بنیادی خونساز به آنهاست. اين كار از طريق فردی که از لحاظ ژنتیکی(نه گروه خون) با بیمار مشابه باشد صورت مي پذيرد.
شنبه، 31 خرداد 1393 - 11:45
چه چیز موجب ترغیب سلول های بنیادی به تغییر می شود؟
چگونه سلول های بنیادی تصمیم به تعیین مسیر می گیرند؟ آن ها از خرد جمعی پیروی می کنند؟
شنبه، 31 خرداد 1393 - 11:00
مسیرهای سیگنالینگ ممکن است  ارتباط بین ساعت بدنی و بیماری های ذهنی را توضیح دهد
طبق مطالعه ای جدید، تغییرات در مسیر سیگنالینگ cAMP-CREB ممکن است توضیح دهد که چرا ساعت های بدنی افراد مبتلا به بیماری های دوقطبی خارج از سینکرون هستند.
شنبه، 31 خرداد 1393 - 09:30
باکتری های روده می توانند بقای سلول های بنیادی بعد از پیوند را پیش بینی کنند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که تنوع باکتریایی در مجرای گوارشی بیمارانی که پیوند سلول های بنیادی را دریافت کرده اند می تواند یک پیش بینی کننده مهم برای بقای این سلول ها بعد از پیوند باشد.
شنبه، 31 خرداد 1393 - 09:00
چگونه درمان های تجربی طب ترمیمی می تواند منجر به رشد مجدد عضلات قلبی آسیب دیده شود
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های قلبی عروقی دیگر یک رویا نیست و استفاده از این سلول ها نتایج امیدوار کننده درمانی را در پی داشته است.
شنبه، 31 خرداد 1393 - 08:30
موفقیت واکسن جدید سرطان لوزالمعده
محققان دانشگاه Johns Hopkins واکسن جدیدی را طراحی و ساخته اند که باعث رشد ساختارهایی به نام immune cell nodule درون تومورهای لوزامعده می شوند. با این روش سلول های این نوع سرطان نسبت به روش های درمانی که بر اساس سیستم ایمنی عمل می کنند، آسیب پذیر می شوند.
شنبه، 31 خرداد 1393 - 08:00
استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القا شده برای شناسایی مکانیسم های دخیل در بیماری Progeria(پیری زودرس در کودکان)
کودکان مبتلا به بیماری progeria در سنین نوجوانی به دلیل نارسایی های قلبی و سکته می میرند. بیماری progeria، یک اختلال نادر است که موجب پیری زودرس می شود. محققین دانشگاه مریلند به دنبال درمانی برای این بیماری، گامی بزرگ را در این زمینه برداشته اند. آن ها نشان داده اند که یک پروتئین سمی سلول های عضلانی شریان های این بیماران را تخریب می کند. در نتیجه تخریب این شریان ها، مقدمه نارسایی قلبی است.
شنبه، 31 خرداد 1393 - 08:00
با کنترل دیابت می توان عوارض آن را به تعویق انداخت
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه:
یک نفرولوژیست با اشاره به بیماری نفروپاتی در بیماران دیابتی گفت: نفروپاتی دیابت و در واقع درگیری کلیه در دیابت جز عوارض بسیار مهم دیابت است که منجر به دیالیز و عوارض پس از آن می شود. اما با کنترل دیابت می توان ابتلا به آن را به تعویق انداخت.
شنبه، 31 خرداد 1393 - 07:43
کم تحرکی و افزایش خطر بروز برخی سرطان ها
عدم فعالیت فیزیکی با دیابت، چاقی و بیماری های قلبی-عروقی رابطه دارد مطالعه جدیدی نشان داده است نشستن بیش از حد می تواند خطر سرطان های خاصی را نیز افزایش دهد.محققان با مقایسه میزان کم تحرکی در افراد دریافته اند که خطرابتلا به سرطان های کلون، رحم و ریه با افزایش ساعات این عادت، افزایش می یابد.
جمعه، 30 خرداد 1393 - 10:58
داروی لوکمیا تحریک کننده سیستم ایمنی برعلیه سایر سرطان ها
گروهی از داوروهایی که در حال حاضر برای درمان لوکمیا به کار می روند عوارض جانبی نداشته و می توانند پاسخ های سیستم ایمنی را بر علیه انواع متفاوتی از سرطان ها تقویت کنند. این داروها مهارکنندگان p110δ نامیده می شوند.
پنجشنبه، 29 خرداد 1393 - 12:30
مونیتور کردن فشار چشم در بیماری گلوکوم با استفاده از سنسور ایمپلنت شده
محققین موفق به ایمپلنت کردن سنسورهای درون چشمی برای اندازه گیری تغییران فشار چشمی شده اند.
پنجشنبه، 29 خرداد 1393 - 09:30
نانوذره ها به تشخیص میکروسکوپی پروتئین های مربوط به سرطان کمک می کنند
محققین موفق به طراحی روشی برای شناسایی پروتئین های دخیل در سرطان شده اند که برمبنای ویژگی متصل شدن نانوذره ها بر زیرواحدهای پروتئینی عمل می کند.
پنجشنبه، 29 خرداد 1393 - 09:00
روش جدید جلوگیری از عفونت در دریافت کنندگان پیوند مغز استخوان
سیستم ایمنی بیمارانی که پیوند مغز استخوان دریافت می کنند ، ضعیف می شود بنابراین ویروس هایی که در افراد سالم توسط سیستم ایمنی سرکوب می شوند ممکن است در این بیماران کشنده باشند.
پنجشنبه، 29 خرداد 1393 - 08:30
گامی نزدیک تر به رمزگشایی ژنوم و درک چگونگی کنترل سرنوشت سلول های بنیادی جنینی
محققین دانشگاه منچستر یک شروع کننده مهم را شناسایی کرده اند که تعیین می کند که سلول ها چگونه هویت شان را تغییر می دهند و عملکردهای خاصی را به دست می آورند.
پنجشنبه، 29 خرداد 1393 - 08:00
صفحه 1 از 11ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه