تاریخ انتشار: یکشنبه 13 خرداد 1397
امیدوار کننده بودن فاز یک سلول درمانی برای آسیب های نخاعی

  امیدوار کننده بودن فاز یک سلول درمانی برای آسیب های نخاعی

محققین دانشکده پزشکی سین دیگو در دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده اند که فاز یک مطالعه ای بالینی و انسانی مبنی بر پیوند سلول های بنیادی عصبی به بیمارانی که دچار آسیب نخاعی بودند، منجر به بهبودی قابل توجه سه چهارم بیماران شده است و عوارض جانبی نیز ایجاد نکرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، هدف اولیه از انجام این مطالعه بالینی ارزیابی بی خطر بودن سلول های بنیادی بوده است و با توجه به نتایج بدست آمده هیچ گونه مشکلی نیز در بیماران مشاهده نشده است. نتایح این مطالعه نشان داده است که استفاده از این سلول درمانی برای بیماران موثر و بی خطر بوده است.

در این مطالعه بالینی محققین از رده سلول های بنیادی عصبی مشتق از طناب نخاعی انسانی استفاده کردند که بوسیله کمپانی Neuralstem در مریلند آمریکا تولید شده بود. چهار  بیمار آسیب نخاعی که بین یک تا دو سال از ضایعه نخاعی شان به ناحیه مهره سینه T2-T12 می گذشت، متحمل 6 تزریق سلولی شدند و در هر مرتبه 2/1 میلیون سلول بنیادی عصبی را دریافت کردند. ارزیابی های 18 تا 27 ماهه بعد از پیوند، چشم گیر نبود اما ترغیب کننده بود. آنالیز عملکرد حسی و حرکتی بیماران و هم چنین نتایج الکتروفیزیولوژی منجر به بهبودی قابل توجه در سه نفر از چهار بیمار شد. تعداد بیمار مورد مطالعه در این کارآزمایی زیاد نبود اما محققین را راضی به انجام مطالعه بیشتر در این زمینه کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه